Mee eten met de pot!!

Even een vraagje, Tim is nu ruim 7 maanden en eet eigenlijk al heel erg goed.
Ik zou hem dan binnekort al eens met ons mee willen laten eten, geprakte groente en aardappel, zacht gekookte of gestoomde vis, maar mijn vraag is het volgende:

Wij eten altijd een beetje zout op de aardappelen en groente en mijn man vindt het niet lekker om dat er pas na het koken op te doen, dus mijn vraag is vanaf wanneer mag hij met ons mee eten, ook al gebruiken wij een beetje zout.

Iemand hier ervaring mee.

Groetjes Yvonne

Hallo,

Ik geloof dat ze pas vanaf 1 jaar ietwat zout en kruiden mogen ( en dan nog met mate) anders kunnen de niertjes het nog niet verwerken . Ik kook altijd een maaltje in een apart pannetje en ja dat is idd minder makkelijk maar ja tis niet anders denk ik dan maar..

succes ermee.

Groetjes Trui

Hoi Yvonne81

Wat fijn dat je kleintje zo goed eet, toevallig stond er
van de week een stuk in groter groeien over fabels en feiten.
Vanaf een jaar mag je kindje gewoon met de pot mee eten
waarbij je ook een beetje zout mag gebruiken en dan ook vis enz.
Maar met 7 mnd? mmm zonder zout volgens mij wel.
Je schreef al dat je partner het zout na het bereiden er op doen
niet prettig vindt dan is het dus kiezen of je kookt 1 aard en beetje
groente apart voor je dreumes of manlief moet zich aanpassen.
Succes met je etertje

quote: Yvonne81 schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('24-03-2009 11:06:00'));

Even een vraagje, Tim is nu ruim 7 maanden en eet eigenlijk al heel erg goed.
Ik zou hem dan binnekort al eens met ons mee willen laten eten, geprakte groente en aardappel, zacht gekookte of gestoomde vis, maar mijn vraag is het volgende:

Wij eten altijd een beetje zout op de aardappelen en groente en mijn man vindt het niet lekker om dat er pas na het koken op te doen, dus mijn vraag is vanaf wanneer mag hij met ons mee eten, ook al gebruiken wij een beetje zout.

Iemand hier ervaring mee.

Groetjes Yvonne

Tot een jaar geen zout en daarna toch ook echt matig met zout blijven.
Misschien is het beter om je man gewoon aan eten met minder zout te laten wennen (gewoon langzaamaan elke week een beetje minder nemen), want zout is helemaal niet goed voor je! Of anders gewoon je man zich maar een paar maanden laten aanpassen. Zo moeilijk moet dat niet zijn voor een volwassen man die het beste met zijn kind voorheeft.

Hey,

Het is niet zo dat mijn man dat absoluut niet wil hoor, maar hij heeft het liever zoals we het altijd hebben. We eten ook echt niet veel zout, gewoon een snufje bij de aardappelen en groente, niet zo erg als dat jullie denken, daarom vroeg ik me af vanaf wanneer dat het mocht. Nu kook ik nog apart en vries ik het in, maar leek me gewoon makkelijker en kan hij ook iets meer varieren per dag. Maak natuurlijk geen 10 verschillende gerechten voor in de vriezer, meestal 2 soorten, 1 met aardappelen en 1 met bijv. rijst.

Hoi
Ik kookte een aardappeltje in een apart pannentje en verder was ik er niet spastisch mee bezig. Maar ik kook zowiezo met weinig zout, gebruik vnl veel andere kruiden.
Mijn kids hadden het liefst gekruid eten, kip kerrie enzo. Aard, groente, vlees vonden ze niets.

Heb je al eens gekeken op keukenkikker.nl? Staan hele leuke en simpele recepten op voor je kind en staat ook precies bij voor welke leeftijd het geschikt is.

Mijn kids waren gek op een recept met asperges en gekookt ei, en het zijn allemaal simpele recepten om te maken.

Martine

hoi,

mijn dochter is nu 14 maanden en ik kook eigenlijk nog altijd apart voor haar (als ik thuis ben, anders krijgt ze een potje). Dan kook ik met gewoon water  bijvoorbeeld haar aardappelen, groente en vlees in een pannetje, water afgieten, desgewenst effies staafmixer doorheen, in kommetje doen en scheutje olijfolie erbij..

Is beetje omslachtig... maar ben het wel gewend.. Wil haar eigenlijk tot ze anderhalf is zo min mogelijk extra zout geven.. Zout zit al in vleeswaren, brood bijvoorbeeld.

groetjes

Jess

Ik kreeg dit advies van het consultatiebureau, al die babytoetjes kosten een vermogen en zijn niet altijd even gezond. In plaats van roosvicee kan je ook gepureerd fruit erdoor heen doen.
Ik kreeg wel het advies voor volle yoghurt geen half volle.

Succes Martine

Terug
Bovenaan