Mee eten met de pot.....??

Hallo,

Wij hebben een zoon die 13 oktober alweer 6 maanden bij ons is.
We zijn net begonnen met fruithapjes en sinds gisteren met groente.
Nu krijgt hij dat nog uit een potje, maar het lijkt mij ook wel handig (en voor hem lekkerder)  dat hij het eten krijgt wat wij eten en dat dan pureren.
Maar mag dat??
Als we gewoon aardappels, groente en een stukje vlees eten lijkt het mij geen probleem. Maar hoe zit dat met macaroni en nasi. En dan bedoel ik vooral de kruiden die daar door heen gaan.
Kan iemand mij helpen of tips geven?

Groetjes Doesel

Hoi,

Het eerste jaar mogen die kleintjes geen zout en kruiden dit kunnen hun darmen nog niet aan.
Ook mogen ze nog lang niet alle soorten vlees. Verderop staat een topic over eten en daar staan handige sites en kookboeken in om zelf eten te maken voor de kleine.
Veel plezier ermee.

Liefs Reneke

Nee, nog niet met kruiden beginnen.
Mijn zoon is 6,5 maand. Ik pureer soms worteltjes aardappels andijvie en rundvlees,  alleen geen zout gebruiken.
Maar  geloof me, in de potjes zitten net zoveel vitaminen.

het is idd een stuk makkelijker en goedkoper om je kindje met de pot mee te laten eten.

wij zelf eten zonder zout, dus kan ik voor nathalia alles gelijk meekoken en hoeft het dus niet appart.
pasta's mogen ze wel boven de 6 maanden. ( zie de potjes van friso)
maar zou dat eerlijk gezegd nog niet geven, als je net bent begonnen.
het is namelijk 1 dikke smurrie.
nathalia was 7 maanden toen ze voor het eerst pasta kreeg.
ik heb toen blanke spagetti gepureerd met een heeel klein beetje saus ( gehakt eruit gehaald) maar ben wel met 5 maanden begonnen aan groente geven
voor de rest mag je kindje alle groenten boven de 6 maanden.
van sommige groenten zoals bruine bonen, kan je kindje nog wel buikkrampjes krijgen.
als je dat merkt, kun je beter nog even wachten met dat nog een keer geven.
zoals mijn cb zei: gewoon uitproberen.

in je groeiboekje staat trouwens ook wat je kindje wel en niet mag!
kijk daar eens in.

liefs, do

Zifjon is nu 8 maanden en eet lekker met de pot mee alles mag hij hebben van het Consultatie bureau alleen nog geen kruides en zout. En het vlees moet goed doorbakken/gekookt zijn dan is het prima. Hij is tot nu toe erg makkelijk en eet alles.

gr van Mariska

Terug
Bovenaan