Mee eten met papa en mama bleh?!

A

Anoniem

Guest
in mijn enthousiasme dacht ik het wordt tijd dat ze mee gaat eten met   ons.

Aardappels gekookt en worteltjes en een stukje vlees gebakken alles gepureerd met een beetje jus.
Én wat denk je ze spuugt alles weer uit.
Ik denlk dat het te droog was. Dus maar weer een potje warm gemaakt en die heet ze lekker opgegeten!!!!!!!!!
Hoe ging het bij jullie de eerste keren dat ze met de pot mee aten????????
En hoe maken jullie het eten een beetje smeuig?

Ik hoor het graag want ik kan nieteeuwig een potjes moeder blijven.

Groetjes Marja

Hahaha! Herkenbaar hoor!
Toen wij in het voorjaar 2 weken naar Kreta gingen vond ik het ook tijd dat Julian (toen 8 maanden) af en toe met ons mee ging eten aangezien ik niet voor de hele periode Olvarit kon meenemen en in Griekenland de keus aan potjeseten heel karig  is.
Dus ik heb het geprobeerd voor die tijd, maar hier toen hetzelfde verhaal als bij jou. Het was ook erg droog en water toevoegen leek niet te helpen. Toen ben ik nagegaan wat hij WEL heel lekker vindt. En dat is was (en is nog steeds) opvolgmelk, dus daarvan een klein beetje er door gedaan en (raar maar waar) knoflook. Nou ja, zo raar is het niet. Ik heb tot 8 maanden borstvoeding gegeven en at zelf best vaak knoflook. Dat was dus een smaak waar hij aan gewend was! Dus een potje knoflookpoeder ging ook mee naar Kreta! Sindsdien gaat het mee-eten een stuk makkelijker!
Nu krijgt hij nog steeds wel potjes-eten hoor, wij eten namelijk nogal gekruid. Het is nu ongeveer half om half. Vanavond macaroni gehad (met veel knoflook) en hij heeft heerlijk gesmuld (niet meer gepureerd of geprakt trouwens)!
Succes met de kleine fijnproever!

Ellen mv Julian

Tijs is altijd een moeilijke eter geweest. Toen hij eenmaal fruit lustte was het hier een goede oplossing om voor op het lepeltje een klein beetje fruithap te doen. Bij potjes eten heeft al heel lang geen fruithap meer. Maar nu hij met de pot mee gaat eten, doe ik daar een beetje fruithap bij en dan eet hij het goed. Intussen vind ik Tijs een goede eter, hij eet nu iedere dag alles op. De fruithap ga ik dadelijk weer langzaam aan wat afbouwen.

Groetjes,
mv Tijs

Milo heeft nooit potjes gekregen dus daar kan ik je niet over vertellen, maar misschien zou je kunnen proberen om alles apart te geven? Dus niet alles samen geprakt maar alles apart; aardappelen hapje, vlees-hapje en ga zo maar door. En misschien niet meer pureren??
Als laatste mogelijkheid zou je wat van je eigen eten kunnen pureren en dat DOOR een potje doen. Elke dag iets meer van jou en wat minder lvarit en het sluipt er geleidelijk in!
Succes!

Mike eet nu ook met de pot mee en alles smaakt em ...feta gebakken aardappelen vis het maakt em echt niet uit...
We noemen em ook voor de grap kliko hahahah
Zodra hij in de gaten heeft dat er eten aan komt neemt ie een spurt en heeft zn mond al open!

Maar om het smeuïg te maken doe ik altijd een beetje melk door zn eten...was eerst opvolg melk maar nu gewone melk. Dat drinkt ie nu ook dus dan is gewone melk handiger toch?

liefs jen

Terug
Bovenaan