mee in de koffer...

heb even een vraagje,weet het zo namelijk nff niet en jullie hebben er wel ervaring mee....
ik wil voor Mila namelijk nutrilon peutermelkpoeder meenemen als we op vakantie naar spanje gaan.weet iemand of dit in de koffer moet of in de handbagage..
dadelijk denken ze dat er cocaine in zit ..
en zijn er nog andere dingen voor de kleintjes die niet in de koffer mogen?
alvast bedankt,groetjes piewie.

haha. Wij gaan binnenkort ook naar Spanje en ik neem ook de nutricia peuter poeder mee. Ik doe die gewoon in de koffer. Handige tip pak het pak goed in want er wordt nogal gegooit met je koffer. Ik heb het namelijk een keer gehad (gelukkig op de terugweg) dat ze zo hard met de koffer hadden gesmeten dat er een deuk in mijn koffer zat en het pak van de poeder kapot was. Dus alles zat onder de poeder.

Hahaha, ik zie de drugshond al staan blaffen bij jullie koffer met peutermelkpoeder .

Neem dat   pak (voor gebruik daar) idd mee in je koffer. Wat betreft handbagage zijn ze erg streng. Je mag geen vloeibare dingen meenemen...tenzij het voor de baby (tot 2 jaar) is.
Een nog niet geopend flesje water mag niet mee, maar je mag het wel overgieten in de drinkbeker, want dan is het babyvoeding . Nogal krom als je het mij vraagt, maar goed, zo zijn de regels.

Verder zou ik niet weten wat je niet voor je kind in je koffer mee mag nemen.
Fijne vakantie!

Groetjes,
Ellen mv Julian

Eten en drinken voor op je bestemming zou ik inderdaad in je koffer doen. Hoef je er ook niet mee te sjouwen toch?!
Verder loop ik altijd zonder problemen met pakjes limonade, melk en water door de controle. Wel duidelijk in de tas van Stijn. Bij de luiers zeg maar... Je mag geen open verpakkingen meenemen. Dus daarom zijn die kleine pakjes wel handig. Ik geef bij het stijgen en dalen te drinken om de druk van de oortjes te halen.
Van de Spaanse douanier moest ik een slok water uit een dichte fles nemen...
Na de douane kan je wel weer (voor de hoofdprijs) water kopen.

Fijne vakantie

ohw, dat was je vraag helemaal niet...

volgens mij mag alles in je koffer... alhoewel je geen vlees en fruit mag in/uitvoeren of zoiets toch... kijk je even op de schiphol-site?

Hoi,

Toen wij vorig jaar naar Portugal vlogen heb ik eerst eens gekeken op de site van Schiphol. www.schiphol.nl   Daar vind je de meeste info, en als je nog vragen hebt is er een telefoonnummer dat je kunt bellen.

De poedermelk moesten wij toen meenemen in de handbagage. Wel melden bij de tassencontrole!
Denk ook aan een medicijnpaspoort wanneer je medicatie mee hebt.  Te verkrijgen bij de anwb. Ook als je daar geen lid van bent! Of bij de apotheek. Laat desnoods de huisarts of apotheek even helpen bij het invullen.  Medicatie is in andere landen vaak alleen bekend onder de naam van de werkzame stof.  Meld vloeibare medicatie ook bij de tassencontrole. Scheelt een hoop ellende.

Fijne vakantie!
Groetjes, Cathy

bedankt voor jullie reacties,
wij vliegen trouwens via dusseldorf,maar volgens die man van het reisburo zijn de regels hetzelfde als schiphol.iemand nog ervaring wie via dusseldorf is geweest.
Zal eens neuzen of dat vliegveld ook een site heeft.
groetjes piewie.

Terug
Bovenaan