Mee op de fiets??

Hoi allemaal

mijn dochtertje is nu 9 1/2 maand. Ze kan nog niet zelfstandig zitten, als je haar op schoot neerzet houd ze haar rug wel goed recht maar zelf zitten houd ze nog geen 2 seconden vol.

Zouden jullie je kindje dan al meenemen in een fietsstoeltje? Mijn oudste was nl. 11 maanden toen ze zelf zitten kon, maar ik wil zo graag met z'n allen op de fiets!

Groetjes, Paulien
 
Hoi Paulien,

Als ik jou was zou ik toch nog even wachten. Ik snap dat je graag met je kinderen op de fiets wilt, maar het lijkt me nog niet echt veilig. Ze moeten toch goed kunnen zitten als ze in een fietsstoeltje zitten. Je schommelt vaak toch alle kanten op.
Ik ken een mevrouw die is ook met haar dochtertje gaan fietsen. Dit kindje kon nog niet helemaal goed zitten en het hoofdje rechthouden. Ze is gaan fietsen met haar kindje voorop de fiets. Kindje viel uiteindelijk in slaap. Toen ze bij een stoplicht stil stond om over te steken zei een mevrouw naast haar dat ze eens naar haar dochtertje moest kijken, want die zag er zo raar uit. Bleek dus dat het kindje dood was. ZE had door het schommelen op de fiets haar nekje gebroken.
Ik wil je geen enge dingen aanpraten, maar het zou wel heel erg zijn als je dit zou overkomen. Dus mijn advies nog lekker even wachten.

Ik kijk er trouwens ook naar uit hoor om dadelijk lekker te gaan fietsen met onze meid. Ik ben niet zo'n wandeltype maar fietsen vind ik lekker. Ook ik moet helaas nog even wachten.

Groetjes Anninas
 
Terug
Bovenaan