Meedenken qua slaap

Hoi hoi,

Mijn zoontje is nu 9 maandjes en slaapt steeds slechter en slechter. De eerste 4 maanden ging het super! Hij sliep heel veel en de nachten kwam hij 1x voor voeding. Na 4 maanden ging hij zoals bijna alle kids, rommelen overdag met hazenslaapjes. Met 6 a 7 maanden (denk ik, weet niet meer zeker) begon de ellende.
Elk uur in de avond wakker. Het leek toen echt een regressie. Hij moet ons in de buurt en dit ook gedaan.
Nu kan hij wel weer zelf inslapen maar de nachten dat hij weer gewoon doorslaapt tot een voeding en daarna weer verder gaat tot de ochtend, zijn er niet meer bij.

Overdag slaapt hij onregelmatig. Soms hazenslaapjes,soms lange slaapjes. Hij lijkt het beste te slapen als hij toch nog een derde dutje heeft.. maar in principe zou die al lang en breed eraf moeten zijn toch?
Anyway, ik ben kapot op. Onze peuter doet deze week ook gezellig mee met het nachtbraken (echt zeldzaam voor haar) en mijn man word niet wakker (geen punt, wel vermoeiend)

Heeft iemand een gouden tip?
Onze dochter heeft dit nooit gedaan dus ik zit echt met mijn handen in mijn haar en begin langzaam bang te worden dat deze jongen mijn nooit een volle nacht slaap gaat geven...

Liefs

Bij onze zwangerschapsyoga groep, veranderde ook al goede slapers naar ongeveer 6 maanden in slechte slapers, en andersom. Is dus zeker een fase. 2 hebben uiteindelijk een slaapcoach ingeschakeld.
Als je merkt dat 3 slaapjes beter gaan dan 2, vooral het 3e slaapje niet schappen, alleen omdat het hoort volgens een of ander schema.
Niet alle kinderen hebben evenveel slaap nodig. Bij onze dochter schommelde de slaapbehoefte enorm, naar gelang de sprongetjes.
Kijk wat je eigen kind nodig heeft. Ook al komt dat soms niet echt uit, je nachtrust wordt er beter van.

Terug
Bovenaan