Onze dochter is vroeggeboren bij 34 weken. Wat was dat een spannende tijd op de couveuse afdeling. Omdat ze vroeggeboren is, vroegen ze in het ziekenhuis of we mee wilden doen aan een onderzoek. Het zou gaan om een poeder waarmee ze verkoudheden en piepen willen verminderen bij vroeggeboren baby’s, want daar zou onze dochter meer vatbaar voor zijn. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik het een spannende gedachte vond, ze is al zo klein en kwetsbaar. Maar dat was uiteindelijk juist voor mij de reden om het wel te doen. Als ze het echte poeder krijgt, heeft ze er misschien zelf wat aan, en zo niet, dan hebben we de zorg geholpen. Alles wat ze in het ziekenhuis voor ons hebben kunnen doen komt door eerder onderzoek waar andere ouders aan hebben meegedaan. Ik zag het als iets wat ik terug kon doen. Nu is ze bijna 1 jaar oud en zijn we bijna klaar met het onderzoek. Ik weet natuurlijk niet of ze het echte poeder heeft gehad, daar komen we op het einde pas achter, maar ik ben blij dat we het hebben gedaan. Zijn er andere moeders die net als ik mee hebben gedaan aan onderzoek? Wat vonden jullie ervan? Zou je het opnieuw doen? Wat vonden jullie er achteraf van? Het onderzoek waar ik aan meedoe heet het Protea onderzoek