meegroeibed

hoi hoi

mijn zoontje is bijna 2 als hij een broertje of zusje krijgt
maar dan moet hij dus zn bed je uit :)

heeft iemand een tip waar ik hem ik kan/ moet leggen.
je kan veel lezen op internet maar ervaringen van anderen zijn net iets beter :)

grtjs
 
mijn oudste heb ik toen gewoon een soort tussen-maat bed gegeven ( hout van IKEA). Niet zo duur en ze heeft tot haar zesde er in geslapen. Het voordeel vond ik dat een kleiner bed ze wat extra gevoel van veiligheid had. Ook ontwikkelen ze daarna zelf een meer eigen smaak/willetje. Na het kleine bedje heeft ze zelf een gewoon bed uitgezocht. het peuterbedje ligt nu te wachten voor haar zusje
 
onze meid heeft ook een peuterbed (met bedrekje) gekregen toen ik zwanger was van de tweede. Ook wij vonden een 1 persoonsbed zo groot. Dan ligt er zo'n minimensje in zo'n ontzettend groot bed.
Wij hebben haar wel een hele tijd van te voren in het nieuwe bed gelegd. Ze kreeg ook nog een nieuwe kamer, omdat we de babykamer niet wilden verhuizen. We hebben samen de kleurtjes uitgezocht en een dekbedovertrek gekocht. De kamer samen ingericht en het bed met haar in elkaar gezet. Kost wel wat meer tijd maarja. Vanaf het moment dat het bed stond wilde ze er in slapen. De eerste twee keer was het voor haar even wennen, maar daarna ging het perfect. ZE was heel erg trots met haar nieuwe kamer en bed.
Daarna hebben we samen met haar de babykamer een beetje veranderd en haar verteld dat daar de baby ging slapen. Het was voor haar ook niet meer haar kamer.
En als ons mannetje dadelijk uit het ledikantje is gegroeid krijgt hij het peuterbed en onze meid een groot bed.

Succes ermee
 
Terug
Bovenaan