meehuilen...!

Hallo

Ik ben gisteren vervroegd naar het CB geweest, want het liep niet zo goed met mijn zoon, de BV en slapen. Nu blijken er een paar dingen aan de hand te zijn. Het minst vervelende: hij is moe door het weinig slapen, drinkt daardoor weinig, want de kracht heeft hij niet. Hierdoor slaapt hij kort, want voordat hij in slaap valt, heeft hij weer honger... maar hij is te moe om echt goed te drinken. Enz, enz, enz. Intussen voedde ik elke 2 uur en soms zelfs om de 1,75 of 1,5 uur. Dodelijk vermoeiend, zeker met een man die niet snapt hoe vermoeidend dat is en elke avond toch echt graag wat 'tijd voor zichzelf' wil hebben. (heb ik al 4 weken bijna niet!!!!!)
Maar hetgeen waar ik zelf om mee moest huilen is: mijn lieverdje heeft een liesbreuk. Er zit een flinke bobbel op zijn onderbuik. En wij maar denken dat hij krampjes had... Die had hij nooit, zelfs niet met veel scheetjes. Maar sinds vorige week huilt hij soms zo intens, met een rood hoofd, pruillip en zweten. Heel zielig! Ik zit dan soms gewoon mee te huilen!
En die GVD gezondheidszorg hier in nederland, die heeft weer lange wachttijden, tenminste ik vind het veel te lang! Ik kan pas over 5 dagen bij de kinderarts terecht en als er geopereerd moet worden, dan kan dat WEKEN duren. En dat prulleke maar wachten met pijn. Belachelijk toch?!

Vroeger vond ik de spreuk 'een moederhart huilt' zwaar overdreven, maar nu snap ik hem!

Ik hoop dat het snel dinsdag is!

Rosanne, mama van Loek 22-02-2007

Aaaaaahg! Kan me zo voorstellen dat je dit zooo zielig vindt!
Ik moest vanmorgen meehuilen toen Joey zijn eerste inenting kreeg!!  
Ik hoop ook voor je dat het snel dinsdag is en dat hij niet geopereerd hoeft te worden.
Sterkte!  

Oh wat erg zeg!! Kun je niet gewoon met de kleine naar de ehbo in het ziekenhuis? Dan kunnen ze je toch niet weigeren?? En dan nog zo`n lange wachtlijst,ronduit belachelijk!!
Ik ben er inmiddels wel achter dat er iid niks met je kindje mag gebeuren! Teun had laatst het rs-virus,ook naar de ehbo. Ik vond het ook zo erg voor mijn manneke! Maar ook erg dat je vriend het niet begrijpt zeg!! Kun je niet eens goed met hem praten en aangeven dat je het zo niet meer trekt!! Misschien dat je eens een keer kunt kolven zodat iemand anders een flesje kan geven dan heb je toch even de tijd voor een wandeling voor jezelf alleen,even nieuwe energie opdoen in de frisse buitenlucht! Heb je misschien opa of oma in de buurt? Of een vriendin als je vriend niet mee wil helpen. Je moet echt zorgen dat je er niet aan onderdoor gaat. Ik wens je heel veel succes en hopelijk kunnen ze snel een gaatje vinden dat hij snel geholpen kan worden!
Groetjes Mikkie.

Hoi Rosanne,

Wat ontzettend zielig voor Loek zeg! En ook vervelend voor jou! Hopelijk kan hij toch nog snel terecht. Hebben ze in een ander ziekenhuis niet eerder plek? Flink blijven lobbyen hoor, dan blijkt er soms toch opeens meer te kunnen.
Je verhaal met de bv heb ik precies zo gehad, heel herkenbaar. En het is inderdaad dodelijk vermoeiend, zeker als je kindje ook nog zo huilt van de pijn lijkt me. Geef je telefoonnummer maar, dan leg ik het je man wel even uit...  Maar serieus, zorg dat iemand het af en toe even van je over neemt. Als het niet lukt om te kolven, dan gewoon hypo-allergene flesvoeding gebruiken. Want wat ik had: als je oververmoeid raakt, loopt je bv terug. En te weinig voeding is wel het laatste wat je nu kunt gebruiken...

Sterkte!

Eveline

Fijn zeg, die reacties!

We hebben sinds eergisteren een inbakerdoek voor baby's tot 8 weken, die is niet zo strak. Dat helpt al wel. Die moet hij de hele dag en nacht aan, alleen niet tijdens voeden, verschonen en even knuffelen. Zo min mogelijk prikkels voor mijn prulleke, weinig bezoek, niet op pad, geen mobile enzo. Zo veel mogelijk rust. Bij de eerste gaap of ogenwrijven moeten we hem wakker in bed leggen en dan moet hij nu leren om alleen in slaap te vallen. Dat deed hij eerder ook alleen op de arm, in de draagdoek of samen in bed. Het gaat best goed voor de eerste dagen. Soms doet hij er een half uur over, soms een uur (naar beneden, met mijn oor in de babyfoon... naar boven, fipe erin, naar beneden, weer naar boven, fiep terug, naar beneden etc) maar met fiep gaat het stukken beter. Werd afgeraden, maar het is toch wel veel makkelijker en drinken doet hij ook nog goed. Volgens de methode van het inbakeren zou ik hem consequent moeten laten huilen bij het in slaap vallen. MOOI NIET, daar sta ik niet achter! Even een fiep erin, aai over zijn bol, vertellen dat ik in de buurt ben en weer de kamer uit en hij slaapt zonder huilen ook zelf in!
Hij heeft sinds het bezoek aan het CB nog tussen elke voeding geslapen, al was het soms kort. Hierdoor drinkt hij beter, dat was soms maar een halve borst, nu weer beide borsten. Zou het echt werken?????

Ik heb gisteren voor het eerst in 2 weken een keer 's middags 1 uur kunnen slapen.

En het lijkt erop dat hij nu ook weer in slaap is gevallen (na 1 uur), dus ik kan gaan douchen. Jippie!

Groetjes,
Rosanne en Loek die toch weer wakker is....

Hoi!

Supervervelend zo'n liesbreukje. Mijn zoontje van 2 had er ook een. Voordat we daarachter waren dachten wij dat hij wat 'groot geschapen' was ... Het cb vertelde ons naar de eerste hulp te gaan, zodat hij snel geholpen kon worden. Dat was al 2 weken later! Hij was toen precies 3 maanden oud. Eén troost: het vele huilen en het onrustige gedrag zijn na de operatie direct verdwenen!

Ook wij probeerden hem toendertijd in te bakeren om rustiger te worden. Het hielp iets, maar met zoveel pijn kan ik me voorstellen dat het niet echt comfortabel ligt/zit. Maar door heel consequent te zijn met het gaan-slapen-ritueel hebben wij nu nog een rustige jongen die slapen gaan niet erg vindt.

Veel sterkte de komende weken!
Groetjes, Ingrid

Terug
Bovenaan