Meer ‘last’ van de pil na bevalling

Hi!

Een kleine 7 weken geleden ben ik bevallen. 3 weken geleden ben ik weer met de pil gestart, hier had ik voor mijn zwangerschap nooit echt last van. Ik zit nu in mijn stopweek sinds vrijdag.

Maar nu, ik ben een hormonenbom!
Ik kan de hele dag wel huilen; dan weer van geluk, dan van verdriet, dan van onmacht, dan van ‘dit is mijn laatste baby dus dit komt nooit meer terug’… Enz…

Ik ben nu in staat om een koperspiraal te laten plaatsen.

Maar is het normaal om zoveel last te hebben van de pil, terwijl dat voor de zwangerschap niet zo was??
 
Heb je een andere pil dan daarvoor? Dan kunnen andere hormonen anders werken.
Maar ik vermoed eerder dat je zwangerschapshormonen de balans nog verstoren. Duurt 1,5 jaar om weer in je gewone doen te raken heb ik zelf ervaren.
 
Ik heb nooit aan de pil gezeten, maar heb nu 5 maanden na mijn laatste bevalling ook nog af en toe ineens heel hormonale buien  Maar kan me zo voorstellen dat de hormonale achtbaan van pas bevallen zijn samen met een pil erbij nog net wat intenser kan zijn. 
 
Ik heb inmiddels 3 kindjes. En na de 1e had ik idd ook erg last van. Na de 2e ietsje minder maar nog steeds wel beetje. Ik voelde me beide x weer iets beter na de 9 maanden pas echt. Je lijf is 1 grote hormonenbrok en door de pil stuur je je hormonen eigelijk ook weer. Je lichaam heeft echt wel poosje herstel nodig
 
Terug
Bovenaan