meer als 9 pond

A

Anoniem

Guest
hoi allemaal,

Wat ik me afvraag ik heb twee kindjes de ene was 7,5 pond bij geboorte en de ander 9 pond is het logisch dat de volgende zwaardere is en wie heeft er ervaring met grote zware kindjes

hoe is je ervaring dan als je een groot kind heb gebaart
was dit erg zwaar, kon thuis

groetjes

onze oudste was een ruime 9 ponder en die kwam er zelfs als eerste 'gewoon' uit en zonder al teveel moeite.... de jongste was ruim 8 pond... lichter dus terwijl ze ons ook al zeiden: volgende kindjes worden met de regel zwaarder... tja dan is het maar zo, die komt er vast ook wel uit was mijn gedachte, maar hij was dus lichter.

Ik had zelf heel duidelijk zoiets van: de weg is al vrij gemaakt door die 9 ponder met een relatief groot hoofd (helemaal bijgetrokken trouwens ) dan komt een eventuele 10 ponder er ook wel uit.... de weg was voor die 9 ponder toch ook niet vrij?

Zeker als het niet om een eerste kindje loopt het allemaal wel los denk ik (goeie ligging etc voorbehouden natuurlijk)

Hoi
Mijn 1e was ruim 7 pond,de 2e was ruim 9 pond!
En de 3e (nu 2.5 week oud) was net 6 pond!
Zij was wel ruim 3 weken te vroeg,maar toch!
Het kan alle kanten op hoor....je kan er nix van zeggen..
En uiteindelijk heeft de bevalling (het geboren worden zeg maar)
bij de 3e nog het meeste pijn gedaan! Geen knip of hulp gehad,
bij de andere 2e ben ik ingeknipt,waardoor de weg ruimer is,
en dus minder pijnlijk (vind ik)
Succes ermee!
Grtz An

Hoi!

Mijn God, wat een grote babies! Hoe groot was die bijzonder grote baby in Mexico nou??? Dat was toch op het nieuws laatst??
Ik heb gedroomd dat mijn kindje 9,2 pond is bij de geboorte, en ik lachte me rot, in mn droom, dan, omdat mijn man hem haast niet kon tillen zo groot, nou ik hoop dat deze droom niet uitkomt!
Maar als jullie het konden, kan ik het ook!!

xxx

Hoi,

Ik zit met de zelfde vraag als jou...

Mijn dochter werdt geboren met 7,5 toen me zoon met 4820 gram en nu dus 28 weken   zwanger van de derde..me buik groeit maar door (moet ook natuurlijk) maar maak
me echt zorgen om een groot kind..Verloskundige kan nu nog niks doen pas als je iets verder ben dan gaan ze het goed in de gaten houden..

Maar die dag dat mijn zoontje geboren werdt had ik smorgens nog een echo gehad in het ziekenhuis en daar had de gyn. ook nog gevoeld aan me buik..."nou mevrouw het zal geen 7 ponder worden..(lichter)" en snachts beval je dus thuis van een mega zwaar kindje ..( Hij was 49 cm..dus echt klein dik..)

Hoe ver ben jij zwanger... en wat geeft jou verloskundige/gyn. als antwoord op jou vragen...

Groetjes

Ik ben nu 33 weken zwanger en heb met 31 weken en 4 dagen een echo gehad.
Deze was extra en om te kijken naar de grootte van het kind.
Een week later ben ik bij de verloskundige geweest en hebben we het over de echo gehad.
Zij vond het raar dat ik toen al een echo heb gehad (Ben doorgestuurd door haar collega), omdat   een baby de laatste weken van de zwangerschap   pas zijn   vet gaat verzamelen. dus eigenlijk was het te vroeg. maar   voor nu loopt de baby wel iets voor   2 weken ongeveer (veel he)   hij hoeft niet perce zwaarder te worden, maar minder als 7,5 wordt het echt niet.
Ik mag later nog een echo laten maken, maar ik twijfel daar over. Eigenlijk heb ik er wel een goed gevoel over en wil ik er niet meer te veel over nadenken.
we zien wel hoe het gaat lopen en ik hoop op goede begeleiding en een rustige thuis bevalling.

ik wens iedereen veel succes
groetjes

Mijn eerste kind was 4385 gr en 56 cm (een jongen) en mijn tweede kind is net geboren en is 4370 gr en 55 cm (een meisje).

Al met al dus twee forse kinderen.

Mijn eerste is daarom met een keizersnede geboren, omdat hij niet ver genoeg in mijn bekken zakte en mijn dochtetje is toch fijner gebouwd dan haar broer en heeft een iets kleiner hoofd en is op natuurlijke wijze geboren. wel met een   knip, maar zij paste wel door mijn bekken heen.

zo zie je dat twee kinderen die praktisch even groot waren toch op andere wijze zijn geboren. Mijn gyn zei ook, zo zie je maar dat je het van tevoren niet kunt zeggen hoe het gaat lopen.

Succes

gr mama van MD en JA

Onze dochter is geboren na 40 weken 5 dagen zwanger te zijn   geweest met 2600 gram. Onze zoon na 39 weken en 5 dagen en hij woog 4060 gram!!!!!!!
Beide kinderen werden rond de 3000 gram geschat door de verloskundige. Men had ook niet verwacht dat ik er ooit een kind groter dan 3300 gram uit kon persen (ben zelf nogal smal gebouwd), dat lukte dus wel. Ben nu zwanger van de derde (25 weken) en weer zit mijn baarmoeder hoger dan dat hij zou moeten zitten. Ik  ga morgen toch voor de zekerheid op suiker prikken. Ik heb bij de tweede een groeiecho gehad met 30 weken bij een gyneacoloog en die constateerde al een kind dat groter dan gemiddeld was en raadde ook aan mijn suiker in de gaten te houden, hier heeft de verloskundige niets mee gedaan. Ik  wil het nu zelf allemaal voor zijn. Ik weet niet of het er iets mee te maken heeft maar onze zoon heeft een hele moeilijke start gehad.

Bij alle zwangerschappen heb ik niet eens een grote buik gehad, zelf een erg kleine buik (qua omvang en dikte, hoogte van de baarmoeder bij de 2e en 3e dus hoger dan gemiddeld).

groetjes Birgit

Terug
Bovenaan