Meer baby's in stuit??

Hallo allemaal,

Ben nu 33 weken zwanger en mijn kleine ligt nog steeds in een onvolkomen stuit...
Dat wil dus zeggen kontje naar beneden, benen omhoog...
Ik weet wel dat we nog een paar weken de tijd hebben om te draaien maar ja...
Zijn er meer moeders hier die hetzelfde hebben of al eens eerder hebben meegemaakt?

Groetjes

Hallo Tamara,

Mijn manneke ligt nu goed, maar bij de vorige zwangerschap lag mijn dochtertje verkeerd. Ze is met 35-36 weken uit zichzelf terug gedraaid. (wel gevoeld toen! werd er wakker van).

groetjes Maris

Geen eerdere ervaring ermee maar ook deze keer (vierde kindje) zo'n dwarsligger! Haha...

Kleintje ligt het lekkerst met het kontje naar beneden en de benen omhoog. En inderdaad, het kan nog wel even, in mijn geval zou het zelfs tijdens de weeën nog kunnen gebeuren dat hij draait, zegt de vk. Maar ik vind het geen fijn idee.

Een stuitbevalling lijkt me een behoorlijk risico (ik krijg altijd minimaal 9 ponders en als de baby te groot is doen ze geen vaginale bevalling bij stuit) en een keizersnee lijkt me ook geen pretje.

Maar goed, het is dus nog even afwachten, ik hoop dat het vanzelf nog goed komt.

Hallo Tamara,

hier nog een stuit, mijn klein ligt ook nog lekker maar haar koppie boven en kontje beneden. Ben nu 31 wk en ze heeft nog voldoende ruimte om uit zichzelf te draaien dus we wachten rustig af.

Groetjes Anne
Trotste mama van Levi en???? 26 maart 2009

Hier ook een stuitligging..

Ik heb gelukkig flink wat vruchtwater dus de kleine zou zich nog kunnen draaien.

Ik ben dus benieuwd wat het gaat doen..

Esmé mv Kay en ???

(32.4 wk zwangerschap)

Toen ik maandag bij de verloskundige voelde ze dat de kleine met het hoofdje al diep in het bekken lag (hopelijk blijft dat zo, haha), maar dat was tijdens mijn zwangerschap van Thom wel anders. Hij was ook een dwarsliggertje en is dat lang gebleven. Met 35 of  36  weken lag hij nog in een stuit en ik zou voor een liggingsecho hebben gemoeten, maar bij de volgende afspraak bij de verloskundige  bleek hij net op tijd  netjes gedraaid te zijn. Het kan dus zo maar nog veranderen.
Groetjes Laura mv Thom en ruim 31 wkn zwanger

Ha, schreef ik gisterochtend nog dat ons ukkie ook maar niet wil draaien, sinds gisteravond voel ik de schopjes consequent bovenin (auw, mijn ribben) en de hikjes ergens onderin... Volgens mij is hij dus gedraaid.
En nou maar hopen dat dat zo blijft he. Heel veel ruimte zal hij wel niet meer hebben, ik verwacht weer een groot kind.

Maar goed, zo zie je maar: het kan nog goedkomen! Haha...

Hoihoi!

Onze uk ligt ook al sinds 3 weken in stuit!
A.s.   dinsdag weer naar de vk, maar ik weet eigenlijk wel zeker dat hij nog steeds in stuit ligt! Eigenwijsje hihi..
Ik heb wel een 'hele plens vruchtwater' volgens de vk, dus hij zou zeker nog moeten kunnen draaien. Aan de andere kant is het een groot kindje dus het zou fijn zijn alsie dat een beetje snel zou doen :p

Ben benieuwd! We wachten af!

Groetjes!

Terug
Bovenaan