meer buikpijn door provera of lang niet ongesteld geweest???!

Hoi allemaal,

Na sinds januari niet meer ongesteld te zijn geweest, ben ik nu met behulp van een kuur provera ongesteld. Alleen heb ik echt enorme buikpijn, moet echt 2 paracetamol per keer nemen om het 4 uur wat gedempt te krijgen. Vannacht heb ik zelfs gewoon huilend wakker gelegen van de krampen. Toen ik nog wel gewoon ongesteld was, had ik ook buikpijn, maar niet zo erg als nu heb ik het idee. Weet iemand of dit kan komen doordat de menstruatie opgewekt is door de provera en/of doordat ik al zo lang niet ongesteld ben geweest?!

gr
Jackje

p.s. Ik heb zojuist mijn 1e tablet clomid ingenomen, hoop dat ik dus binnenkort een eisprong heb.

Hai Jackje!
Waarschijnlijk komt het door het opwekken. Het is natuurlijk niet een normale lichamelijke reactie. Er wordt tenslotte iets geforceerd. De oude follikels die aan je eierstokken zitten en die niet meer door kunnen groeien, omdat ze met teveel zijn, en daardoor niet meer kunnen springen, houden de heleboel op. Het is een visieuze cirkel en kan daardoor niet meer op gang komen. Dat is typisch iets van PCO. Dit middel zorgt ervoor dat je genoeg progresteron krijgt (dat maakt normalerwijze een vrouw aan als de eisprng is geweest en er is geen bevruchting geweest) Die progresteron stoot je oude follikels af, dat leidt tot een menstruatie. Daarna kan je lichaam weer een ei opkweken. In jouw geval met clomid, terwijl het mogelijk ook een reactie van je lichaam zou kunnen zijn, dat de eigroei zichzelf hersteld, omdat het lichaam bijvoorbeeld zich zou herinneren, dat dat vroeger ook zo ging
Spannend dus!
Groetjes,
A3

Terug
Bovenaan