Meer dan 2 weken geen ontlasting bij borstvoeding?

<p>Ons zoontje is inmiddels 11 weken oud, hij krijgt volledig borstvoeding en groeit goed. Sinds een aantal weken heeft hij veel minder vaak ontlasting, hij heeft er al eerder 10 dagen tussen gelaten, nu is het afgelopen zondag al 2 weken geleden dat hij heeft gepoept. Het is nog steeds een vrolijke baby, af en toe lijkt hij even te persen maar dat is maar kort. Ik heb gisteren contact gehad met de huisarts, ik kan straks lactulose ophalen en bij twijfel even langs komen. Ze gaf aan dat het belangrijkste is dat hij het goed doet, en dat het ook kan zijn dat hij de lactulose eigenlijk niet nodig heeft.</p><p>Ik vroeg me af of er meer baby's zijn die langer dan 2 weken niet poepen? ?</p>

Het zoontje van een vriendin van mij had dit ook, hij heeft er nooit last van gehad. Had het als peuter ook nog.
Ik heb een zoontje van 17 weken die meerdere keren per dag een poep exlosie in z'n luier deed. Alles zat dan onder. Dat is nu gelukkig minder.

Heel herkenbaar. Mijn dochter had ook twee weken en een paar dagen geen ontlasting toen ze volledige borstvoeding kreeg. CB gaf aan dat dat normaal is, borstvoeding is meer verzadigbaar dan kunstvoeding en daardoor kunnen ze een tijdje geen ontlasting hebben. Als ze er geen last van hebben, dus geen buikpijn of iets, en lekker vrolijk blijven dan kan het geen kwaad. Je kan proberen het op te wekken door met de beentjes van je kleintje te fietsen of buik massage te geven, maar ik denk dat er binnenkort wel iets komt...en dan waarschijnlijk een goeie luier vol.

Nog bedankt voor jullie reacties! Hij heeft gelukkig woensdagavond weer gepoept, hij moest er wel bij huilen en het duurde wel even. Huisarts vond dat toch niet oke en heeft nu lactulose voorgeschreven om even te proberen, heb alleen het idee dat hij daar juist krampjes van krijgt dus t zit me nog niet zo lekker... Verder had hij namelijk nergens last van, alleen was het een beetje drama tijdens het poepen, maar dan denk ik dat hij beter 1x last kan hebben dan nu iedere dag krampjes door de lactulose ? Hij heeft niet iedere keer krampjes, dus we proberen het nog maar even, volgende week telefonisch contact met de huisarts...

Wij hebben ook een tijdje lactulose gebruikt (wel bij kv ipv bv), maar ik vond het helemaal niks. Wel meer ontlasting, maar enorme krampjes.. zijn er uiteindelijk weer mee gestopt.

Terug
Bovenaan