meer dan 20 follikels

hey meiden,
hier nog even een berichtje van mij. Gisteren voor de 3de meting geweest. Er waren er meer dan 20 geteld. Men is nu bang voor een overstimulatie, Wie heeft dit wel eens gehad en waar moet ik dan rekening mee houden? Hoe voelt het en wat zijn de aanwijzingen? Ik heb wel een wat dikkere buik, Ik voel mijn eierstokken ook zitten. Heb wat steekjes en kleine pijntjes, en ben er moe. Morgen moeten we voor onze 4de meting. De follikels groeien goed en zaten gisteren op +/- 15 mm. We moeten op de helft van de hormonen gaan zitten. Ik hoop dat alles goed gaat. Wel zie ik een beetje tegen de punctie op. Ik heb wel gevraagt om een wat hogere dosis pijnstilling. Misschien helpt het......ik hoop het, want de vorige keer was het wel erg pijnlijk. Maar goed, ik houd me steeds voor dat het maar ongeveer een kwartier duurt en wat is nu een kwartier op een heel mensenleven. Het is onze 4de ICSI behandeling en hoop dan ook verschrikkelijk dat het ook niet meer hoeft en dat dit de laatste behandeling is met een goed resultaat. Het is helaas het geval dat je helemaal niets in de hand hebt en dat je alles maar over je heen moet laten komen. En hopen dat het goed komt. Oke, dit was weer mijn verhaal.
Tot schrijfs allemaal.....wilma

hallo meid
ik heb dat ook gehad ik had toen 30 follikels veel pijn gehad en moest vaak naar het ziekenhuis voor bloed prikken had een lichte overstimulatie en heb gisteren weer een punctie gehad ik kon het wel uit brullen zo,n pijn ze moesten achter de baarmoeder zijn nou dat was echt niet fijn ik krijg zaterdag tp maar goed als het nu goed komt weet ik waar ik het voor gedaan heb en hoe is het nu met jou
he ik hoop   weer wat van jou te horen

liefs annebel

Hallo,
Jeetje meid, 20 follikels.
Ik heb er op dit moment 3 rechts en 1 links zitten (grootste is 13 mm) en heb nu al last van een gevoelige en opgeblazen buik.
En jij zit er met 20 in je buik, pfwiew.
Groot gelijk dat je om extra verdoving vraagt.
Doe lekker rustig aan, denk aan jezelf.
Groetjes, Tessa

Hoi Wilma,

Ik had met de eerste IVF behandeling ook 19 eitjes zitten. Mijn buik was opgezet en op de dag van de punctie had ik het gevoel dat ik op knappen stond maar verders had ik er weing last van. Ik hoop dat het voor jouw ook reuze meevalt. Bij ons is het helaas niet goed gegaan, ondanks de hoge score hadden we geen bevruchting (geen aantoonbare verklaring). Wij gaan nu beginnen aan onze eerste ICSI behandeling. net zoals wij hopen dat dit nu misschien de oplossing is (na 5 jaar) hoop ik dat het voor jouw de laatste keer is dat je dit allemaal moet ondergaan.

Toi toi toi!!!!!!!

Mo

Hoi Wilma

Wauw meer dan 20 follikels. Heb ik ook gehad met mijn eerste ivf. 21 wel te verstaan op de punctiedag. Heb rustig aan moeten doen na de punctie. Je moet letten op of je buik opzet (ernstig opzet) buikpijn, enz. Veel water drinken en rustig aan doen, niet even denken dat kan ik wel tillen, want je komt jezelf tegen. Ik heb met mijn laatste iui een ernstige overstimulatie gehad (nu 1 1/2 jaar geleden) Ze hadden de dosis iets verhoogd naar 75 EE en had er toen tijdens de laatste echo meer dan 16 van 20mm groot, Ik voelde mijn eierstokken zitten, ze waren op de echo te zien als 2 hele grootte tennisballen. Met medicijnen is de cyclus afgebroken omdat het te gevaarlijk voor mij werd. Heb ruim een week elke dag naar het ziekenhuis gemogen voor controlle. Ik reageer heel heftig op de hormonen om de  follikels laten groeien. Wij gaan trouwens eind mei verder voor ivf  poging 3. We weten nu dat niet alleen zwanger worden een hele klus is, zwanger blijven is een nog groter probleem (we weten dat er een probleem bij mij is met stollingsfactoren, waardoor een eventuele zwangerschap tot nu toe gedoemt is fout te lopen, maar hier is nu iets aan te doen).
Ik zal voor je duimen dat de punctie meevalt en dat je goede pijn bestrijding krijgt. Ik krijg de volgende keer weer een opiaat, net als de vorige keer. Ik heb een eierstok achter mijn baarmoeder zitten en is erg slecht te prikken. Werkt geweldig, je wordt zo stoned als een garnaal.....

Liefs

Lydia

Jee Wilma, wat zijn dat er veel zeg!
Lekker rustig aan doen en goed het advies van de artsen opvolgen.
En ik hoop idd dat je een goede pijnbestrijding voelt want zoveel eitjes weghalen lijkt me geen pretje.

Heel veel succes en dat er maar een mooie eitjes bij mogen zitten die mogen uitgroeien tot  een prachtig wonder!

Groetjes Belle

Terug
Bovenaan