Meer dan 3 weken verkouden?

Hoi! Mijn dochter van 11 maanden is al zeker 3 weken verkouden. Het begon met wat snotterig zijn en af en toe hoesten, toen had ze er nog niet veel last van. Daarna heeft ze koorts gekregen (38,5) welke gelukkig binnen 2 dagen wel over was. Vanaf toen is het hoesten en de verkoudheid erger geworden. Dit is nu al 2 weken. Ze is hangerig, huilerig, hoest veel (vooral snachts) en wordt soms huilend wakker. Normaal is ze een heel vrolijk meisje die lekker op avontuur gaat, dus ze is totaal niet zichzelf.<br /><br />We zijn eergisteren bij de dokter geweest omdat het zo lang aanhoud. Die zegt dat haar longen brandschoon zijn en ze waarschijnlijk alleen hoest vanwege dat ze zo snotterig is. Wel is volgens de dokter haar oortje onrustig, dus dit moesten we even in de gaten houden.<br /><br />Ik vraag me alleen af. Had een ‘gewone’ verkoudheid niet al weg of minder moeten zijn? We hebben haar bed bij haar hoofd al wat omhoog, gebruiken neusspray.. Wat kunnen we nog doen om van die verkoudheid af te komen?<br /><br />

Wij hebben dit gehad met ons zoontje op een gegeven moment werd hoesten zo erg dat ik dacht dat hij zou stikken. Hoesten was snacht ook erger als overdag. Alles geprobeerd bedje schuin ui op kamer luuf onder voeten stomen in douche astma pompje gehad. Niks hielp. Na ong half jaar en tig huisarts bezoeken nochten we bloedprikken en bleek het kinkhoest en hele lichte allergie voor bepaalde dingen. Verkiudheid begong hier ook rond 11 maand

Hoi, het kan best goed zo lang aanhouden hoor. Of wat kan is dat het alweer overgelopen is in een nieuw virusje.

Waar wij de laatste tijd helemaal weg van zijn is tussikind van vsm. Is homeopatisch vind ik altijd een fijn idee. Maar het werkt als een tierelier. 2 dagen gebruiken en ze is vrijwel van der hoest af. Voor een goede verkoudheid zetten we wel eens een heet water kommetje met zo'n pilletje menthol in haar kamer. Waar volwassene zelf ook van snuiven. Zetten we hoog op haar kast. Dit is een redelijke subtiele geur maar heb wel het idee dat het iets of wat helpt 's nachts.

Hallo,
Mijn dochter van 8 maanden heeft nu precies hetzelfde. Valt slecht in slaap, hoest zichzelf wakker snachts en echt heel hangerig en huilerig. Dit ben ik echt totaal niet van haar gewend.
Is dit bij uw dochter vanzelf weer weggegaan of heeft u stappen ondernomen? want ik begin me hier toch wel een beetje zorgen te maken

Uiteindelijk bleek ze ook een dubbele oorontsteking te hebben en hebben we antibiotica gekregen. Waarschijnlijk heeft ze verschillende virusjes achter elkaar / door elkaar gekregen. Volgens de dokter heerst het nu heel erg onder kinderen. Vanaf toen is ze nog steeds regelmatig flink verkouden helaas.

Onze meid had het RS virus te pakken. Ze had zo veel gehoest dat ze haar stem kwijt was en dat je haar niet eens meer kon horen huilen.. uiteindelijk daarna nog zeker 3/4 weken klachten gehouden. De huisarts vertelde dat die kleintjes soms wel tot 6(!) weken klachten kunnen houden van een virus.
Maar het kan ook goed zijn, dat het ene virus de andere meteen opvolgt.. Sneu genoeg, maar niet zoveel aan te doen, helaas.

Terug
Bovenaan