meer dan 9 weken achtereen diaree

Hallo...

Mijn dochtertje van nu 16 weken heeft inmiddels al meer dan 9 weken achtereen de diaree. Echt met waterdunne ontlasting en meerdere keren per dag. Je merkt echter niets aan haar, want ze blijft lachen, en kwebbelen en ook droogt ze niet uit. Zolang ze niet "ziek" is wil het consultatiebureau en de dokter en niets aan doen.

Heeft iemand misschien tips om de ontlasting dikker te laten worden of een soort gelijke ervaring hiermee??

Alvast bedankt..

Groetjes Merei
Moeder van Iris Hayley 30-10-2007
 
Dag  Merei!
Wat leuk, jouw dochter en de mijne zijn vrijwel even oud! Mijn dochter heeft ook lange tijd bijna vloeibare ontlasting gehad. Ook zij bleek vrolijk, alert, goed drinken. Ik maakte me er geen zorgen om. Op het cb waren ze verbaasd, want flesgevoede kindjes hebben juist vaker constipatie. Dus maak je niet druk hoor. In ons geval is het vanzelf overgegaan. Nog steeds is de ontlasting dun, maar niet meer vloeibaar.
En ik las ook je vraag over het sterk maken van haar nekje. Is er misschien een andere reden dat ze niet wil oefenen? Is haar hoofdje misschien relatief groot? Of misschien heeft ze pijn aan haar nekje? Op het cb zouden ze 't misschien eens kunnen bekijken.  Een andere manier om te proberen: als jij zelf op de bank zit, neem je je dochter op schoot, buik aan buik.  Dan ligt ze dus niet plat; maar een klein beetje. Misschien is ze dan wel nieuwsgierig om haar hoofd op te tillen om bijvoorbeeld uit het raam of naar een lamp te kijken. Ik hoop dat je er iets aan hebt. Succes!
Annet
 
hoihoi mijn dochter is nu bijna 5 mnd en heeft dit ook gehad biij haar kwam het eerst door een virus toen werd het weer erger en bleek johannesbroodpitmeel de boosdoener te zijn ... toen overgestapt naar comfort gemengd met standaard dit was ook geen succes en hielp ook niet meer tegen spugen .. toen met 3,5 mnd nutrix door alle flessen gedaan en voila normale poep en geen spuug meer!


xxx
 
Terug
Bovenaan