Meer drinken?

Hoi allemaal
Mijn zoontje is nu bijna 5 maanden en is nooit een hele grote drinker geweest.
Hij drinkt per keer ongeveer 120cc. Omdat hij niet meer op krijgt per keer, maar wel ongeveer behoefte heeft aan 900cc op een dag, meldt hij zich nog steeds dag en nacht om de 4 uur.
Hebben jullie tips om hem per keer meer te laten drinken?
Hij krijgt flesvoeding en ik stop altijd 180cc in zijn fles, voor het geval dat.....
Verschillende spenen op de fles heb ik uitgeprobeerd, maar dit maakt geen verschil.
Groetjes Megin
 
Hoi,

Je schrijft dat je al verschillende spenen hebt gebruikt. Bedoel je in merken, of in 'gaatjes'? Ik heb nu sinds een week een speen met 4 gaatjes (Avent gebruik ik) voor mijn dochtertje en nu gaat haar fles sneller leeg. Ook zij drinkt minder dan ze volgens de verpakking van Nutrilon hoeft te drinken, maar sinds de dag dat ik 'speen 4' gebruik drinkt ze een vollere fles. Ik heb wel een klein beetje johannesbroodpitmeel door haar fles omdat ze veel spuugt. De voeding is dan wat dikker. Misschien dat drie gaatjes voor jouw kindje beter is dan meteen vier.

Wat wij in het begin ook hebben gedaan (op advies van onze kraamhulp) was een halve fles geven, tussentijds de luier gaan verschonen en daarna de tweede helft. Dan was ze weer helemaal wakker. Dit werkte overigens de ene keer wel en de andere keer niet.

Dat je na vijf maanden 's nachts nog in de weer bent is wel erg vervelend voor je. Heel veel succes ermee.

Groet,

Anouk
 
Terug
Bovenaan