Meer en groene ontlasting

<p>Hallo allemaal,</p><p> </p><p>Mn dochter is nu 10 weken oud en poept opeens veel meer en de ontlasting is groen en waterig. Verder drinkt ze goed en is ze rustig en lacht ze veel, er is verder dus niks aan haar te merken.</p><p> </p><p>Een paar dagen geleden is de osteopaat geweest omdat ze een onrustig baby was en veel krampjes had. Sinds hij langs is geweest is dat een stuk minder, het heeft dus geholpen. Het is nu dus als ze krampjes heeft, ze het meteen uitpoept. Ze heeft dus idd minder last van krampjes, maar poept dus meer en het is groen van kleur.</p><p> </p><p>Ik lees op internet dat groene waterige ontlasting te maken kan hebben met een allergie. Maar ik heb niks anders gegeten dan normaal. Ik geef trouwens borstvoeding.</p><p> </p><p>Wat denken jullie? Iets om me ongerust over te maken? Ik let in ieder geval op dat ze genoeg drinkt en niet uitgedroogd raakt..</p><p> </p><p>Groetjes!</p>

Hoi,
Misschien zat er een beetje verstopping en is dat nu op gang gekomen door de osteopaat? 
Het kan ook zijn dat ze meer is gaan drinken? Een laktatiekundige had tegen mij gezegd dat waterige ontlasting ook kan betekenen dat je baby veel voormelk (wateriger) binnen krijgt en wat minder vette achtermelk. In dat geval is het belangrijk dat ze goed lang aan elke borst drinkt, dus niet te snel wisselen. 
Bij mijn baby is de ontlasting ook groener als ik groene groene heb gegeten. 
Zolang ze voldoende plast zou ik me geen zorgen maken. 
Groetjes

Over de kleur weet ik het niet 
Maar wij zijn afgelopen  week met ons zoontje  van 4 weken ook naar de osteopaat geweest ivm vele krampjes 
En sinds dien zit bijna in elke luier  poep.
Daarvoor waren het 2 hooguit 3 luiers per dag
Dus dat zou misschien wel kunne kloppen dat  de darmpjes nu weer beter kunnen werken .

Hier waren groene luiers 1 van de symptomen van allergie. Daarnaast reflux, niet op buik willen liggen, steeds meer onrust, niet meer willen slapen. Dit gebeurde niet in één keer maar ontwikkelde in de loop van de weken. Ik zou het dus in de gaten houden, anders naar de huisarts.

Hier sinds week 7 (nu 9) groene poep, soms ook erg nat. Had ook gelezen van de voormelk en let er goed op dat hij extra lang drinkt, maar geen verandering.  Hij groeit echter super, is blij en doet het heel goed dus ik ben gestopt me zorgen te maken :) 
Heb ook gelezen dat t een fase kan zijn, ze halen uit de voeding wat ze nodig hebben en de rest komt eruit.
Geen ervaring met osteopaat maar klinkt best logisch.
Als je je zorgen maakt, gewoon even ha bellen!

Als kraamverzorgende wil ik je de tip mee geven blokvoeding te doen. Groene ontlasting komt van teveel voormelk. Je blijft melk aanmaken en een moment kan hrt meer als normaal zijn. Doe dus 3 voedingen bijv links dan 3 rechts. Zo wordt de ontlasting weer mosterd kleur

Dankjulliewel voor jullie reacties!
Realiseerde me later dat ik toevallig veel melk producten heb gehad de afgelopen dagen die ik normaal nooit eet.

Daarnaast is het zo dat ze wat huileriger was aan de borst en dat ik wat sneller heb gewisseld omdat dat vaak helpt. 

Misschien een combo van de 2 resulteert in de groene ontlasting?

Ik ga iig even kmv eten, kijken of dat naast de kleur van de poep, ook iets aan haar gedrag veranderd. En ga idd blokvoeden.

Groetjes!

Ik ben sinds vandaag ook met blokvoeden begonnen en kan in ieder geval vast concluderen dat hij lief en rustig drinkt en goed in slaap valt.. Wat een verschil!
Ben heel erg benieuwd naar de ontlasting...

Terug
Bovenaan