meer herstellende van een keizersnede?? Hoe gaat het bij jullie??

Hallo allemaal,

Zelf heb ik vijf weken geleden een keizersnede gehad, een geplande aangezien ik een stuitligging had, en ben er nu nog steeds niet van herstelt, doet goed zeer aan beide kanten in mijn buik, niet de wond die herstelt heel mooi aan de buitenkant...

Nu vraag ik me af hoe het met de rest van de keizersnede-bevallingen gaat...
Ik weet dat er meer stuitliggingen waren maar of jullie allemaal hebben gekozen voor een keizersnede weet ik niet...

Kunnen jullie al lekker gaan wandelen naar de speeltuin/bos met de andere kinderen enzo?? Zelf heb ik het 1x geprobeerd en daarna dus meer last gehad...duh...

Ben benieuwd naar jullie verhalen!

Groetjes

Hoi hoi,

Ik ben 4 weken geleden bevallen met een keizersnede ivm een dwarsligger. Echter is het bij mij allemaal niet zo best verlopen. Ze hadden me door de placenta gesneden dus het was even paniek en mama verloor enorm veel bloed! Ook hebben ze toen de placenta verder operatief moeten verwijderen omdat hij vergroeit zat in mijn baarmoeder. Zal je de details verder besparen maar ik bleef de dagen erna veel pijn houden en opvallend veel bloed verliezen. Ik kon amper lopen van de pijn en voor enkele dagen terug, dus 3,5 week verder,  was de pijn zó erg snachts (kon me amper bewegen)  dat we smorgens het ziekenhuis hebben gebeld. Kon afgelopen woensdag komen voor een echo en bleek dat ze een stuk placenta hadden late zitten!! Ik ben dus gisteren gelijk weer gecurreteerd waarbij ze het weefsel alsnog hebben weggehaald en moest een nachtje blijven. Vanmiddag dus weer thuis gekomen. Nu is de pijn grotendeels weg,  heerlijk! Het is dus allemaal iets anders verlopen ivm de gecompliceerde keizersnede, vandaar dat ik dacht dat ik dan ook meer pijn hoorde te hebben..

Maaaaar,.. dit is mijn 2e sectio.  En de vorige keer, en nu, heb ik langere tijd pijn IN mijn buik gevoeld, voornamelijk aan de zijkanten. Dit is heel logisch omdat daar onderhuids de hechtingen (de knoopjes) zitten en ook de meeste spanning staat. Je zult dus nog een lange tijd een wat naar gevoel daar houden. Gemiddelt duurd het 6 weken eer alles van binnen is genezen, al verschilt dit iets per persoon. Maar het mag niet héél veel pijn meer doen! Gewoon gevoelig is normaal..
Mocht je écht krampen hebben en twijfelen, gewoon een afspraak maken bij je gyneacoloog! Liever voor niks als dat je net als mij te lang blijft door hobbelen..

Ik weet zelf dat het herstel eigenlijk te langzaam voor "ons" gaat en je het liefst weer gelijk leuke dingen wilt gaan doen, maar dat gaat helaas niet. Je moet echt 6 wk rustig aan doen en dan langzaam weer de dingen gaan oppakken. Ik heb uiteraad ook nog niet met mijn meisje gewandelt (BALEN!!), maar zal ook nog even geduld moeten hebben. Bij mijn zoontje kon ik met de 3 weken heel kleine stukjes wandelen. Maar eer ik écht moeiteloos een flink stuk kon lopen heeft wel even geduurd!

Kijk het even aan en anders gewoon voor zekerheid de gyn bellen hoor! Dan weet je het zeker en hoef je niet onzeker te zijn. Geloof dat je zowiezo met de 6 wk terug op controle moet komen,.. Succes!!

Esmé mv Kay en Gwen

He hallootjes

Hier ook herstellende van een keizersnee.

Ook hier gaat het niet optimaal, al mag ik niet klagen.

Op zich ging het heel erg goed, maar toen de kraamhulp weg was begon de ellende.
De dag erna had ik flinke koorts en (zo bleek achteraf) had ik een flinke infectie in mijn buik te pakken. Dat was dus op de 11de dag.
Ik heb toen 14 dagen een AB kuur gehad. De pijn valt nu gelukkig wel mee, maar die harde bult in mijn buik blijft gevoelig.

Ik ga al wel met beide kinderen (en man!!!!) naar buiten. De stad in of gewoon een eindje wandelen. Maar alleen met mijn man, want ik kan de oudste nog niet de baas...
Vandaag heb ik weer een stukje gefietst en in de auto gereden (zelf gereden). Nu heb ik wel een zeurderig gevoel in mijn buik. Ook als ik veel gedaan heb dan krijg ik last van mijn buik.

Toch blijven we wel kwakkelen. We hebben tussendoor nog spruw gehad en vandaag erg veel pijn aan een borst en vreselijk moe (borstontsteking??).

Groetjes!

Hallo!

Oei als ik jullie verhalen lees, dan zal ik maar zwijgen want ik heb verder nergens last van eigenlijk behalve dan die zeurende pijn op de plek van die wond...
Op het moment gaat het echt heel goed, dus ik durf nu even niks meer te doen tot mijn controle hopelijk ben ik dan weer helemaal of toch bijna boven jan...

Heel veel beterschap jullie allebei in ieder geval, hopelijk kunnen jullie ook weer snel alles doen met allebei de  kindjes...

Vinden jullie het met de tweede ook zo anders als bij de eerste?
Ik bedoel bij de eerste had ik de hele dag echt 100% aandacht voor die kleine, nu moet de tweede wel eens wachten of liggen huilen omdat ik echt iets anders moet doen...

Grtz

Hoi,

ook ik ben herstellende van een keizersnee.
Dit was niet gepland, maar aangezien onze zoon niet wilde indalen hebben ze na ruim 22 uur maar besloten om hem te halen.
(en eigenlijk stiekum was dat best een opluchting hoor.... het was enorm zwaar, ik heb echt respect voor alle mama's die thuis bevallen!!)
Ik zit nu op dag 5 na de keizersnee, ben dus nog in het ziekenhuis.
Mijn kleine mannetje ligt nu prinsheerlijk te slapen, mijn grote mannetje heeft de laptop meegebracht en ik heb vandaag lekker HELEMAAL GEEN bezoek want ik had echt ff tijd voor mezelf en mn mannetjes nodig!!!

Op zich gaat het redelijk hier, mijn buik doet nog wel veel pijn, maar krijg nog pijnstillers hier dus dat scheelt.
Sinds gister kan ik Lars gelukkig zelf uit zijn bedje tillen, want dat vond ik nog het ergste!!!!! Dat ik dat niet zelf kon.

Hoe het straks gaat als ik thuis ben, is natuurlijk nog maar even afwachten!

Ik woon in Belgie en daar begint de kraamzorg pas als je uit het ziekenhuis bent, dus dat is wel luxe!

Groetjes, Mickje
(op 28 maart uitgeteld en op 9 april mama geworden!)

Hallo allemaal,

Ik ben 14 maart bevallen via een keizersnee van onze dochter Tess! Hier gaat het super!! Natuurlijk de eerste paar dagen wel wat kreupel in het zieknhuis maar dit was na een week toch wel over, dus zo kan het ook (voor de aanstaande moeders die het nog moeten ondergaan!) Tess is halverwege de bevalling ook verkeerd gaan liggen dus was het geen geplande keizersnee.

Ik heb na 2 weken weer geprobeerd te fietsen een klein stukje en dat ging prima. De wond geneest erg mooi, weinig meer van te zien!

Ik geniet intens van onze dochter, wandel veel en zit lekker in de tuin met dit weer!

Zelfs de zin in vrijen was al gauw weer terug (scheelt toch wel dat er van onderen niets aan de hand is!) Na 3 weken hebben we weer voorzichtig wat geprobeerd en het was direct weer fijn!

Maar voor degene bij wie het niet allemaal zo soepeltjes verloopt, heel veel sterkte en beterschap en ik hoop dat jullie ook gauw weer alles kunnen met jullie kleine spruiten!

Groetjes Roos

Hallo,

Ik heb 13 februari een niet geplande keuzersnee gehad. Ik heb nog erg veel last gehad van mijn buik daarna, ik had daarvoor ook al 3 weken in het ziekenhuis gelegen, dus had ook niet veel conditie. Het tillen van mijn zoon uit het bedje en verschonen ging in 3 etappes omdat ik het niet zolang kon volhouden.In het badje moest met hulp van iemand erbij. Ook wandelen heb ik erg langzaamop moeten bouwen. Pas na 2 maanden had ik het gevoel dat ik er weer een beetje was. Ik heb geen probelemen meer met tillen en langer staan. Sinds 2 weken kan ik ook het wandelen goed volhouden.
Wel is een heel groot gedeelte van mijn   onder buik rond de snee ongevoelig geworden. Hierdoor merk ik ook niet of mijn shirt omhoog gekropen is of mijn broek wat afgezakt. Ik loop dus af en toe met een stuk blote buik rond, zonder dat ik dit merk beetje vervelend!
 Ik wilde weer beginnen met buikspier oefeningen maar heb daar zo'n ontzettende last van gehad dat ik het eerst bij wandelen hou. Mijn buik is nog steeds wel gevoelig, zeker als mijn zoon er tegen aan schopt of ik de rand van het ledikantje ertegen aan heb. De gyn gaf aan dat je je pas na een jaar weer goed voelt! Dus nog ff te gaan!
groet mama van Daan

hallo,

ik ben 5 april bevallen via een keizersnee. de vorige keer heb ik na een bevalling van 48 uur die niet opschoot uiteindelijk bevallen via een keizersnee en daarom nu een geplande keizersnee gehad.
beide keren is het mij 100% meegevallen. al vond ik het deze keer allemaal wat zwaarder als de vorige keer, ik had ook meer pijn na de operatie.
ik stond beide keren binnen 30 uur weer naast het bed en kon ik gelukkig weer naar de toilet lopen ( ik vind op zon po zitten helemaal niets..)
zo gauw ik van alle slangetjes verlost was gingen de beentjes buiten het bed, eerst gaat dat natuurlijk nog niet zo snel maar elke keer ging het beter.
ik was met drie dagen weer thuis beide keren.

mijn wond is heel mooi genezen, ik heb van de vorige keer mijn gevoel in de wond nooit terug gekregen dus van de wond op zich heb ik geen last meer van.

sinds de kraamhulp weg is doe ik eigenlijk alles weer. de zwaardere dingen laat ik door mijn mannetje doen maar dat komt al niet zo vaak meer voor. het enige waar ik nog wel erg veel last van heb is mijn bloed. met de operatie ben ik 1 liter bloed verloren en ondanks staal tabletten en een ijzerdrankje heb ik het gevoel dat ik mijzelf soms achterna loop. dat ik mijzelf niet kan bijbenen. vorige week na even bloed laten prikken en toen was mijn hb-gehalte van 6.4 naar 6.9 gegaan dus we zijn op de goede weg.

zo zie je maar weer dat het ene lichaam het andere niet is. neem allemaal de tijd om te herstellen want daar heb je het meeste gemak van straks.

groetjes mama van elmar en jesse ( april mama)

Terug
Bovenaan