Meer huilerig dan vrolijk en tevreden?!..

A

Anoniem

Guest
Hoi,  

Mijn 2de zoontje is nu 6 1/2 week en heeft sinds zijn geboorte erge last van krampen en een lichte vorm van reflux. Op zich worden de krampen langzaam aan iets minder (de ene dan meer dan de andere) en ook de onrust s avonds wordt wel minder. Alleen hij is eigenlijk toch vaak 'sjachie'. Bijna altijd als ik hem neerleg begint hij te huilen. De keren dat hij rustig en tevreden er eventje bij ligt zijn op twee handen te tellen. En hij kan ook super goed lachen alleen we zien het niet zo vaak.

Hoort dit er bij? Hebben de meeste baby's dit? Of zou het echt door de krampen komen? Ons oudste zoontje wou er ook altijd bij zijn maar ik kan me niet echt herinneren dat hij ook zo vaak mopperig was.

Liggen jullie kindjes wel de hele dag te lachen? Of is het normaal dat kindjes (met krampen) zo vaak huilerig zijn?

Groetjes mama3007

Hoi,

Vervelend om te horen dat je zoontje last heeft van krampjes en dat hij mopperig is. Je wilt toch niets liever dat je kind de hele dag vrolijk is.

Ons zoontje van 5 maanden lacht altijd (als hij maar op tijd de fles krijgt en een schone broek) Onze zoons zijn couveuse kinderen en sliepen erg onrustig en kregen we ook moeilijk in slaap. Ik weet niet of dit bij jou zoontje ook zo is maar sinds we de bakerzak gebruiken slapen ze heel zoet in en slapen hierdoor ook vast en zijn daardoor overdag ook "uitgeslapen".

Geef je borstvoeding of de fles bij de krampjes heeft Friso comfort heel goed geholpen.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt en hoop dat je mannetje snel weer vrolijk is.

Hoi mama3007,
Wat vervelend dat je kindje in jouw ogen vaker sacho is dan vrolijk!
Ik herken me wel een beetje in jouw verhaal, hoewel het bij ons ook voortkomt uit te weinig willen slapen en dat vind ik bij jouw verhaal niet terug.
Hier waren de klachten bij ons dochtertje (geboren op 1 juni), krampen, huilen, regelmatig spugen en verslikken, onrustig, overstrekken, kreunen en niet alleen willen zijn.
Op een gegeven moment vond ik dat er iemand naar haar moest kijken, de huisarts kon (gelukkig) niets vinden dus ben ik naar een osteopaat gegaan (dit wordt overigens vaak vergoed!).
Hij heeft de eerste keer haar helemaal nagekeken en voelde op 3 plaatsen aan de rechterkant van dr lijfje spanningen ten opzichte van de linkerkant. In dr darmpjes, dr bekken en dr nek.
Ik zal proberen uit te leggen hoe dit veroorzaakt word.
In je hoofd zitten 2 holtes waar hersenen en zenuwen doorheen lopen, doordat het kindje indaalt tijdens het laatste gedeelte van de zwangerschap komt er druk op het hoofdje te staan en dus op die holtes waardoor ze zich vernauwen en de hersenen en zenuwen die hier doorheen lopen knel komen te zitten.
Alle hersenen en zenuwen hebben een functie en zijn gekoppeld aan een orgaan in het lichaam waar dus spanning ontstaat. dit veroorzaakt dus kramp en ook bijvoorbeeld verslikken en reflux.
Doordat de osteopaat kleine oefeningen doet op die punten waar de spanningen ontstaat kan de spanning vermindert of verholpen worden.
Hier heeft het zienderogen geholpen, en zijn de klachten zo goed als verdwenen na 5 sessies!
Misschien is het voor jullie ook een optie om een keer een afspraak te maken. Dan weet je zeker dat je kleine geen pijn heeft of misschien wordt eindelijk duidelijk waarom hij zich zo gedraagt.

Liefs L81

Oja en onze oudste dochter (nu 24mnd) wilde er ook altijd bij zijn en uiteraard wil onze 'kleine' dat nu ook, juist nog wel meer omdat het natuurlijk super interessant is zo'n grotere broer of zus!

Hoi,
Herken je verhaal, ook je andere vraag. Huilen, zeuren. krampjes, spugen, onrustig, ontvreden e.d. Ben ook 3x bij een osteopaat geweest en dacht dat het wel wat hielp. Uiteindelijk heb ik een LK ingeschakeld die opperde dat het wel eens een koemelkallergie kon zijn. Ik ben nu op dieet en mijn zoontje is 180C veranderd! Ook heb ik te veel melk waardoor hij zich verslikte en ging spugen. De LK heeft mij houdingen geleerd waardoor de melk minder hard toeschiet, en het werkt! Overigens is hij nu 18 weken en slaapt sinds 4 weken door van ongevver 22.00 tot 7.00 uur, Ik heb eerder ook geprobeerd hem om 23.30 wakker te maken, maar dan kwam hij gewoon weer op 'zijn'   tijd, wat 1.00 of 3.00 u was. Ik heb eraan toegegeven en hij slaapt nu prima! Misschien moet je een LK inschakelen om het e.e.a. te bespreken? Succes ermee!
Groetjes Nanna

Terug
Bovenaan