Meer info over iui.

A

Anoniem

Guest
<p class="p1" style="margin: 0px 0px 3px; font-stretch: normal; font-size: 35px; line-height: normal; caret-color: #000000; color: #000000; -webkit-text-size-adjust: auto;">Hoi allemaal!</p><p class="p2" style="margin: 0px 0px 3px; font-stretch: normal; font-size: 35px; line-height: normal; min-height: 41.8px; caret-color: #000000; color: #000000; -webkit-text-size-adjust: auto;"> </p><p class="p4" style="margin: 0px; font-stretch: normal; font-size: 21px; line-height: normal; caret-color: #000000; color: #000000; -webkit-text-size-adjust: auto;"><span class="s2">Ik heb een paar vragen over het iui traject, en ik hoop hier antwoorden te vinden van mensen die hier ervaring mee hebben.</span></p><p class="p3" style="margin: 0px; font-stretch: normal; font-size: 21px; line-height: normal; min-height: 25.1px; caret-color: #000000; color: #000000; -webkit-text-size-adjust: auto;"> </p><p class="p4" style="margin: 0px; font-stretch: normal; font-size: 21px; line-height: normal; caret-color: #000000; color: #000000; -webkit-text-size-adjust: auto;"><span class="s2">Omdat ik alleenstaande moeder ben heb ik er voor gekozen om iui te doen met behulp van een donor om mijn kinderwens te vervullen. </span></p><p class="p3" style="margin: 0px; font-stretch: normal; font-size: 21px; line-height: normal; min-height: 25.1px; caret-color: #000000; color: #000000; -webkit-text-size-adjust: auto;"> </p><p class="p4" style="margin: 0px; font-stretch: normal; font-size: 21px; line-height: normal; caret-color: #000000; color: #000000; -webkit-text-size-adjust: auto;"><span class="s2">Ik lees veel berichten over vrouwen die iui doen met behulp van Hormonen en andere medicatie, is dat bij iedereen nodig? Zo niet, hoe wordt er dan gekeken of je ze wel of niet nodig hebt?</span></p><p class="p3" style="margin: 0px; font-stretch: normal; font-size: 21px; line-height: normal; min-height: 25.1px; caret-color: #000000; color: #000000; -webkit-text-size-adjust: auto;"> </p><p class="p4" style="margin: 0px; font-stretch: normal; font-size: 21px; line-height: normal; caret-color: #000000; color: #000000; -webkit-text-size-adjust: auto;"><span class="s2">Ook zie ik veel voorbij komen over het HSG onderzoek. Krijg je dit onderzoek ook bij iui? Of wordt dit altijd gedaan voordat je een traject ingaat?</span></p><p class="p3" style="margin: 0px; font-stretch: normal; font-size: 21px; line-height: normal; min-height: 25.1px; caret-color: #000000; color: #000000; -webkit-text-size-adjust: auto;"> </p><p class="p4" style="margin: 0px; font-stretch: normal; font-size: 21px; line-height: normal; caret-color: #000000; color: #000000; -webkit-text-size-adjust: auto;"><span class="s2">Bedankt alvast voor jullie reacties!</span></p><p class="p3" style="margin: 0px; font-stretch: normal; font-size: 21px; line-height: normal; min-height: 25.1px; caret-color: #000000; color: #000000; -webkit-text-size-adjust: auto;"> </p>

Hoi Elle,

Wat spannend en moedig dat je dit traject alleen in gaat. Ik heb 9 IUI behandelingen achter de rug, waarvan de laatste gelukt is! Inmiddels bijna 26 weken zwanger ?

Voor wat betreft je vragen. Niet iedereen hoeft inderdaad een gestimuleerde cyclus met hormonen. Dit kan afhankelijk zijn van of je zelf een regelmatige cyclus hebt, waarbij je zelf een eisprong hebt. Voorafgaand aan mijn IUI traject heb ik ook een HSG gehad, dit deden ze om te kijken of de eileiders goed doorgankelijk zijn. Sommige vrouwen hebben zelfs hier al baat bij, omdat je weliswaar een vloeistof ingespoten krijgt en kan het eea al doorgankelijker maken. Tijdens mijn IUI traject heb ik Gonal f moeten spuiten en kwam ik vanaf ongeveer dag 8/9 in het ziekenhuis om de follikel groei te bekijken. Dit doen ze dmv inwendige echo. Soms was ik wel 4x in 1 week in het ziekenhuis. Als de follikel(s) rijp genoeg is krijg je vaak een ander hormoon om de ovulatie te stimuleren. In mijn geval Pregnyl, zo’n 40 uur later vond dan de inseminatie plaats. Omdat met hormoonstimulatie vaak nog even aftasten is in het begin hoe je lichaam reageert, kan het zijn dat er ook weleens een poging afgebroken wordt ivm overstimulatie. In mijn ziekenhuis mochten er max 3 follikels “meedoen” per IUI. Lang verhaal, hoop dat je wat aan deze info hebt. Heel veel succes met het traject! ?

Wat spannend dat je met dit traject gaat starten! Ik heb zelf een aantal IUI behandelingen achter de rug, maar heeft bij ons nergens toe geleid. Dit was ook wel de verwachting door slechte zaadkwaliteit van mijn partner. 
omdat de oorzaak bij ons bij mijn vriend ligt, hebben ze bij mij geen HSG gedaan. Ik heb het idee dat dit per ziekenhuis wel verschilt, maar bij ons zeiden ze dat ze geen reden zagen om het te doen omdat we al een andere oorzaak hadden. Ik kan me goed voorstellen dat ze dat dus ook niet zullen doen wanneer je start met dit traject omdat je met een donor zwanger wilt worden. Er is dus geen sprake van een uitblijvende zwangerschap (of heb ik je verkeerd begrepen?)
als je een stabiele natuurlijke cyclus hebt kun je prima IUI in een natuurlijke cyclus doen. Dit is minder intensief dan met hormonen. Enige wat ik hoef te doen is vanaf dag 8 twee keer per dag een ovulatietest doen en als hij positief is bellen en dan heb ik de volgende dag een afspraak voor inseminatie. Dus geen gedoe met hormonen en echo's tussendoor. Nog een voordeel: door Corona doen sommige ziekenhuizen IUI maar om de maand in een gestimuleerde cyclus. In en natuurlijke cyclus kan het vaak wel iedere maand.
het is dus heel afhankelijk van de situatie waar je in zit. De arts zal ongetwijfeld vertellen wat voor jou van toepassing is. 

heel veel succes in het traject! Dat het maar snel raak mag zijn ?

Hi!
Ik ben zelf ook alleenstaande moeder met behulp van donorzaad, inmiddels 16 wkn zwanger van de tweede.
Bij mij hebben ze vooraf ( bij beiden) alleen een echo gemaakt en naar de eitjes gekeken.
De eerste keer was ik bij poging 3 zwanger en nu bij poging 2 ( 38jr). Nooit iets met medicatie hoeven doen.

Heel veel succes!

Wat ontzettend spannend en leuk!
Wij zijn na 1,5 jaar proberen zwanger geworden door een IUI behandeling op mij. 38ste. Ik kreeg hierbij medicatie. Clomid om te zorgen dat er 2 eitjes zouden komen en moest mijzelf 1x prikken met ovitrelle om de eisprong op te wekken voor de inseminatie.
Ik heb mijn traject gefilmd. Dus als je het leuk vindt om te bekijken kan je die hier zien:
IK BEN ZWANGER | Zwanger na IUI behandeling | My Best Self https://youtu.be/3zXO3TM-PCQ

Terug
Bovenaan