meer kans door HSG??

Hallo alle zwangere dames,

Ik ben helaas nog niet zwanger, maar we zijn al een lange tijd bezig en recentelijk heb ik een HSG gehad. Nu vertelde de gyn. dat we deze maand daardoor meer kans hadden..... . Wie van jullie kan dit beamen? Met andere woorden, wie van jullie is er zwanger geworden de maand van of direct na de HSG?
Alvast bedankt voor jullie reakties en ik wens jullie een voorspoedige zwangerschap!
Merijntje
 
Hoi Merijntje,

Volgens mij is het niet de bedoeling dat je in deze cyclus zwanger wordt, want er zit nu nog contrastvloeistof in je baarmoeder en eileiders. Vanaf de volgende cyclus 'mag' je weer, en dan heb je inderdaad een grotere kans dat je spontaan zwanger wordt. Dit komt doordat je eileiders door het onderzoek zeg maar meteen lekker zijn doorgespoten, als er al obstakels in gezeten hebben, dan zijn die nu uit de weg. Het is helaas geen garantie, maar je hoort het wel vaker dat de HSG d'r een beetje bij geholpen heeft.

Veel succes met zwanger worden!
 
Ik heb ook moeite gehad met zwanger worden. Ik ben in de maand van de HSG wel zwanger geraakt. Dus het kan inderdaad. Ik heb niet de waarschuwing gekregen om die maand niet zwanger te raken. Ik hoop dat het lukt!

Liefs Mik
 
Ik mocht ook metten zwanger worden na de HSG hoor.
Je hoeft niet een cyclus over te slaan.
Ik was de 3e poging na de hsg zwanger.
Was voor mij snel!
Ik hoor het inderddad ook vaak dat meiden daarna zwanger worden.
Ik hoop dat jij ook een van de gelukkigen bent!

Groetjes, Monique2
 
Lieve allemaal,

Bedankt voor jullie spontane reakties. Het geeft me weer een beetje moed om door te gaan. Ik hoop dat ik me snel bij jullie kan voegen.

liefs
Merijntje
 
Terug
Bovenaan