Meer kleding voor meisjes dan voor jongetjes?

Dag aanstaande mama's,

Even een vraagje. Ik weet nu sinds een paar dagen dat we een zoontje zullen krijgen.
Dolblij natuurlijk......
Nu waren we het weekend even in de stad en keek in uiteraard naar jongens kleertjes.
Toch vond ik dat er meer voor meisjes te krijgen was dan voor jongetjes.
Hoe ervaren jullie dat?
 
Hoi Yvette,
Wij krijgen ook een zoontje en natuurlijk ook met mams en zus op jongenskledingjacht. Ik heb al erg leuke dingetjes gekocht en gekregen. Vooral van Mexx en Dirkje hebben ze echt leuke stoere jongenskleding. Gelukkig hebben we Mexx in de uitverkoop kunnen kopen, het is kwalitatief goed maar best pittig geprijst, moet je maar kunnen betalen! Ik vind eigenlijk ook dat ze voor meiden meer keus hebben, vooral bij H&M lijkt dat zo. Maar er is genoeg te vinden, ik vind dat de Hema en de Makro ook leuke dingen hebben!
Ik zit alleen met de vraag wanneer ze zo'n beetje spijkerbroekjes enzo aankunnen want dan kan ik die maat alvast kopen. In het begin lijkt me hele zachte pakjes wel zo lekker zitten voor ze.
Nou succes en als ik nog een leuk winkeltje vind (of jullie) dan zet ik het wel op het forum!
Groeten, Taatje
26w2d
 
Wat mij eigenlijk vooral is opgevallen is dat er zo weinig neutraals te krijgen is! Wij weten niet wat het wordt en willen dit ook niet weten. Ik heb me suf gezocht naar kleertjes voor beide sexe maar daar is niet veel van! Meestal moet je naar een boetiekje en dan betaal je aardig wat geld voor een pakje. Heb inmiddels wel voldoende bij elkaar weten te scharrelen. Voor v&d heeft aardig wat neutrale dingen.
Heb je al bij de Hema gekeken? Ik vond dat het assortiment daar toch wel aardig verdeeld is. Maar het moet natuurlijk ook je smaak zijn....
 
Hoi allemaal,

Ik vind juist dat er veel te krijgen is dat voor beide wel kan, maar dat er aan de andere kant zoveel is dat zo typisch voor meisjes is. Wij zijn zaterdag eens lekker gaan shoppen en hebben bij de Hema heel veel leuke, kleurige en redelijk neutrale dingen gevonden. Daarnaast was er inderdaad een rek met roze en daar steek ik een kereltje toch maar niet in.
Succes met zoeken!

PS: wij weten ook nog niet wat het wordt
groetjs
greet (31 wk)
 
Hoi allemaal,



Hier even een berichtje van een mama   van een jochie van 1,5 jaar.

Inderdaad vind ik   bij de Hema vaak hele leuke jongenskleding.
Laatst ook iets leuks bij C&A gekocht trouwens. Ook koop ik wel
vaak goede tweedehands kleding bij een klein privewinkeltje in een dorp
bij ons in de buurt. Het ziet er altijd nog prima uit (anders verkopen
ze het daar niet eens) en het zijn dan vaak ook dingetjes die in de
winkel wat duurder zijn (zoals mexx bijvoorbeeld) en die koop ik dan
soms maar dan dus alleen daar. Misschien een idee? Over de
spijkerbroekjes: ik zou zo'n beetje zeggen vanaf maatje 74 ongeveer.
Meestal zijn de spijkerbroekjes trouwens van een wat soepelere stof dan
de spijkerbroeken die je zelf draagt hoor.



Groetjes Patricia

mv Justin 1,5 jaar

 
hoi meiden,



ik heb er ook een zoontje van 1.5 en bij mij viel het ook op dat er
meer voor meisjes is dan voor jongens. Nu koop ik bijna alle kleertjes
in de uitverkoop bij V&D en normaal bij de h&M, maar het moet
maar net je smaak zijn. Sebastiaan draagt nog steeds geen
spijkerborekjes, hij beweegt zich makkelijker en vrijer in van die
stoffen broekjes. Hij zit nu op maat 86 en ik denk dat ik van de winter
wel spijkerbroekjes aan ga doen. Maar dat is maar net wat je zelf
prettig vind. Ik zou niet teveel vooruit kopen want je kind kan
langzaam groeien of juist heel snel. Ik heb het met mijn zoontje en
zijn neefje gezien, die is precies een jaar ouder en de kleertjes die
hij aan had die kon mijn kindje niet aan, alleen jassen kan hij aan.
Het zou zonde zijn als je straks kleertjes koopt die niet passen.



groetjes carreen



p.s. ik heb ondanks dat ik wist dat het een jongen zou zijn toch heel veel neutraal kunnen kopen, is nu handig met de 2e





 
Hoi,

Ik kan altijd goed slagen bij Villa Happ daar hebben ze leuke meisjes en jongens kleding.De prijzen zijn redelijk en de kwaliteit is uitstekend ook hebben ze daar regelmatig leuke aanbiedingen als je een klantenpas hebt. Ik weet niet ofdat er bij jou een in de buurt zit maar ik vind het een hele leuke winkel en da maten beginnen daar ook bij 50/56.
Veel succes!

Groetjes Bertie
 
Terug
Bovenaan