meer mensen nog aan de studie/scriptie?

Hey dames,

Ik geniet nu zo van mijn vrije dagen met Laura! Vanaf 5 maart weer werken. gelukkig maar drie dagen. Echter moet mezelf dan ook weer gaan motiveren om aan mijn masterscriptie te beginnen... Ben alleen bang dat ik zo weinig tijd met mijn lieverdje over houd.... :-(
Knuffelen en spelen met haar is natuurlijk veeeeeeeel leuker dan een scriptie schrijven. Moet mezelf echt gaan motiveren, maar de inspiratie om uberhaupt een onderwerp te vinden is zoooo ver weg. Laatste loodjes van de studie.

Nog meer mama's die aan het studeren/afstuderen zijn?

Liefs J

Pfff, respect hoor! ik moet er nu niet aan denken om ook nog te studeren. Misschien over een paar jaar nog een studie, maar nu even niet.
Maar ik vind het sowieso moeilijk om naast mijn baan te studeren, ik heb het eerder geprobeerd, 0,0 motivatie...

Succes om je inspiratie en motivatie te vinden!

groetjes Marina

Hey Jacqueline,

Geen mama maar wel een papa hier die bij zijn fulltime baan nog studeert. Respect inderdaad voor jou. Als ik zie hoeveel tijd dat kost, dat zou ik echt niet kunnen.
Heb zelf een avondopleiding gedaan van 1 avond in de week naar school en dat vond ik al zwaar, laat staan een hele studie.

Heeeel veel succes, echt heel knap dat je dit doet. En er zullen vast nog genoeg knuffeluurtjes over blijven en anders haal je die na je studie dubbel en dwars in :)

Liefs Kim

Ik studeer momenteel bank en verzekeringswezen, moet hiervoor nog een stage van 90 dagen lopen, en 3 wft diploma's halen. Best een opgave, en zeker omdat geen enkele stageplaats er blij mee is dat ik 'parttime' stage wil lopen...

Hierna ga ik in een half jaartje nog junior accounting doen. Ik vind mn school niet zo erg, het is een mbo opleiding en het gaat me vrij makkelijk af.

Zit alleen erg tegen die stage op te kijken...

En trouwens, scriptie schrijven is niet zo leuka ls met je kleintje knuffen, maar als je je opleiding hebt gehaald kun je er wel weer mooi meer mee verdienen waardoor je je kleintje nog meer leuks kan mee geven!
(zoals een studie, zker als de stufi word afgeschaft..)

Succes ermee!

@Ludy, dat is nu precies het dubbele: ik wil maar drie dagen blijven werken. Als ik iets aan mijn diploma wil hebben (carriere technisch gezien) dan moet ik toch zeker minstens 4 dagen gaan werken. Precies wat jij zegt: Een part time baan/stage is toch moeilijker te vinden binnen bepaalde functies...Lastig he?! Succes met de studie nog :). Ook leuke vervolgopleiding!

@Kim Ik probeer manlief ook te motiveren verder te studeren, maar wil hier nog niet lukken, ha ha. Wel pittig fulltime werken, studeren en nog de kleine... Ik ben ook blij dat ik (voorlopig) drie dagen mag werken!

Liefs J

Hier ook nog een studerende mama!
Naast mijn baan ( werk 3 dagen per week) en mijn inmiddels 3 kids volg ik de HBO studie Toegepaste Psychologie. Ik zit nu in t tweede jaar, maar ben enorm aan t vertragen nu en voel me daar wel heel erg schuldig om.
Ik had t rooskleuriger ingezien, dacht in mijn verlof flink nog wat te gaan doen...maar heb nauwelijks wat gedaan!
Ben zo op mijn blauwe wolk aan t genieten.
Maar per 1 maart moet ik er weer aan geloven, heb half maart weer mijn eerste tentamen...
Ik heb altijd de avonduren volop gebruikt voor mijn studie, maar ben 's avonds zo loof nog...maar dat vind ik het meest ideale omdat de kinderen dan slapen.
Dus als jij ergens motivatie hebt gevonden, kun je mij vertellen waar???

Succes!
Groetjes Brigitte

@ Brigitte
Ha ha,knap hoor Brigitte! Ik las al in een andere topic dat je echt iets doet wat je leuk vindt. Je had nu toch op een andere baan gesolliciteerd welke aansluit bij je studie?
Ik studeer accountancy, maar vraag me af waarom ik daar ooit aan begonnen ben, ha ha. Uiteindelijk wel een goed papiertje op zak, maar achteraf gezien toch liever een andere keuze gemaakt. Ach, wie weet in de toekomst :).

Jij ook succes!

Groetjes J

Terug
Bovenaan