Meer moeders met een dismatuur baby't

Hallo dames ,

ik ben een trotse moeder van een dochtertje die inmiddels nu 16weekjes oud is, ze is 27 augustus geboren met 38weken zwangerschap gehaald ivb met mijn zwangerschapsvergifteging, ze was 1900 gram en 40 cm .... nu moet ik morgen dus weer naar het cb en we hopen dat ze nu eindelijk een keer voorbij de 4 kilo komt en over de 50 cm. Voor 2 weken geleden was ons meisje 3790 gram en 49,5 cm....

ik hoopte meerdere moeders hier tegen te komen die het zelfde of gelijkenis met hun baby'tje hebben mee gemaakt, wanneer haalden jullie dismatuutjes de lengte en gewicht weer in doe ze moeten hebben..? En wat zijn jullie ervaringen

mvg suz

Hoi Suzanne,

ik ben op 11 december bevallen van een zoon. Ik was toen 38+4. Ook hij is dismatuur. Bovendien had ik zwangerschapsdiabetes. Bij de geboorte woog onze zoon 2420 gram. Na twee dagen mochten we naar huis en na 7 dagen tikte hij de 2500 gram aan. Vooralsnog doet hij het prima en hoeft zelfs niet op controle bij de kinderarts. Ben wel heel benieuwd hoe dat hij zich de komende weken ontwikkelt.

Is jouw dochter verder wel gezond. Is ze via de natuurlijke weg geboren? Ik ben ingeleid, maar er moest uiteindelijk wel een vacuümpomp gebruikt worden en een knip gezet. Ons mannetje had het heel moeilijk tijdens de (pers)weeën.

Ooh gefeliciteerd met de geboorte van je zoontje!

Wat fijn dat hij het zo super doet dat belooft veel goeds!

onze kleine meid is verder helemaal gezond alleen groeit op haar eigen groei lijn, ze was de dag na de geboorte 10% afgevallen dus we moesten intotaal 4 dagen op de neno(primaturen afdeling) liggen daarna 1 dag nog in het zieken huis tot dat ze weer 2% was aan gekomen van haar geboorte gewicht

na 2 weken was onze dame weer 1900 gram,

de bevalling zelf ging wel okeeej ik ben doormaten een ballon ingeleid waardoor ik 10 min later die al verloor en weeen kreeg, 8 uur sochtens braken ze Mn vliezen en toen begon de weeën storm, ze was een Sterre kijkertje dus had voor 8 uur lang pers weeen buiten dat om was het een makkelijke bevalling na 8 uur weeen had ik 10 cm ontsluiting, 2 x geperst en ze was er al, alleen door dat het zo snel ging ben ik helaas wel flink uitgescheurd.

Nou vandaag bij het cb geweest en jeee wat is ze gegroeid nu al 53 cm en 4360 gram!!! Nog 1 week en dan is ze al weer 4 maand oud ... ze groeid nu echt snel naar mij doen

Terug
Bovenaan