Meer moeders met "ADHD" baby's ??

A

Anoniem

Guest
Hallo,

ik heb een zoontje van 8,5 maand oud. Hij is 5 week te vroeg geboren, en er werd ons toen vertelt dat hij qua ontwikkeling dus ook een maand  achter zou moeten lopen. Het tegen over gestelde dus! Hij kruipt, zit, staat en gaat overal op af.

Maar hij is dus ontzettend druk! Aankleden is een ramp, hij blijft niet liggen, gaat overal tegen in, zelf als je hem op schoot hebt om hem aan te kleden wurmt ie net zo lang door tot hij er af is. In de box is hij ook niet te houden, omdat ie geen kant op kan. Als hij op de grond ligt met zijn speelgoed gaat het 5 min. goed dan is ie er flauw van en gaat hij op de dvd-speler af. Die dus ook een paar keer aan en uit wordt gezet. In bed blijft ie niet liggen,  dan gaat hij over dwars of achterste voren liggen. Zelf in bad probeerd hij er uit te komen! Enz. enz.

Nou ben ik dus benieuwd of er iemand is die ook een heel druk kindje heeft!?

groetjes simone (mama van robin 15-06-07)

hallo Simone!

nou, haha, toevallig deze week gegoogled op ADHD baby!
Maar het valt wel weer mee met onze Tijl (20.06.07). Hij heeft echt vreselijke drukke periodes, veel schreeuwen (niet huilen), lawaai maken, 's nachts liggen brabbelen, tot 4 x toe, en niet willen stilzitten.
Hij heeft nu het omrollen ontdekt en vindt dat helemaal geweldig dus wil ie dat ook 24/7!
Gelukkig heeft ie ook z'n rustige momenten, kan zich best even amuseren op de grond op een deken of in zijn wipstoeltje.
Ik heb een dochter van bijna 3 en die was niet zó druk. Ik denk (voorlopig) maar gewoon dat het a) een jongetje is en die zijn nou eenmaal drukker en b) dat het weer een momentopname is en dat het dus hopelijk maar een fase is...

Succes ermee!

Hoi hoi,

Bas is een ontzettende woelwater. Stilzitten is niet iets wat hij kan. Hij kruipt ook overal op af en is razendsnel. Het aankleedkussen kunnen we wat hem betreft wel weg doen, want hij ligt er toch niet op. Hij is altijd in beweging.   Eten geven (en zelfs flessen drinken) is soms een gevecht omdat hij zo druk beweegt.
Ik moet wel zeggen dat hij zich goed kan vermaken in de box. Ik heb   me dat echt aangewend dat hij een paar keer per dag 15 tot 20 minuten in de box zit. die wordt dan ook altijd vakkundig verbouwd. Hij ligt vaker onder het boxkleed, dan er boven op ligt.

We zien wel hoe hij zich verder ontwikkeld.

Groetjes, karin

HIer nog zo'n adhd baby, hoewel baby Lukas is ondertussen al anderhalf.

Vanaf zijn geboorte was hij al extreem druk, weinig slapen overdag en altijd bezig willen zijn. Ik zeg wel eens gekscherend dat hij vanaf zijn geboorte al aan het rennen was. Niets in huis was veilig. Maar het wordt steeds makkelijker. Naarmate hij ouder werd, namen zijn frustraties af en luisterd hij natuurlijk ook steeds beter.

STil zitten kan meneer nog niet maar het gevaarlijke is er tenminste van af.

STerkte met je kleine in elk geval.

Annemieke, zomer 2006 moeder

Bij het zien van de titel was ik geïnteresseert. Mijn vriend heeft namelijk ADD (vorm van ADHD) en dit is waarschijnlijk erfelijk. Dus ik let goed op bij onze zoon Bas (9 mei 2007) Ik herken we een aantal dingen die jullie schrijven, ik dacht allen dat dit gewoon was/is. Bas is in mijn ogen niet extreem druk. Wel heeft hij weinig geduld, eten moet sneller dan ik kan lepelen. Brood eten is een uitkomst, hij stopt zelf namelijk sneller boterham stukjes in zijn mond dan ik dat kan. Als iets niet snel genoeg gaat gilt hij het uit.

Hij draaide zich al om toen hij een maand of 3 was. Hij draait heel snel, ik moet echt heel erg oppassen met uit en aankleden. Luiers omdoen kan ik ondertussen ook als hij op zijn buik ligt. Maar nu hebben we samen een afspraak gemaakt, ik vertel hem dagelijks dat als ik een luier omdoe dat hij dan rustig moet blijven liggen op zijn rug. Ik geef hem soms afleiding, een stuk speelgoed of een kleding waarmee we kiekeboe spelen terwijl ik zijn luier verschoon. Het rustig vertellen, werkt goed. Het verhaal van de box herken ik. Sinds Bas kan kruipen is hij echt blijer, het hele huis tijgert hij door. Ik heb het idee dat hij zijn energie kwijt kan hiermee. En zwemmen is echt een uitkomst. Hij (en wij dus ook) geniet onwijs van in het water zijn en andere kinderen zien. Vandaag heeft hij gezwommen en is dan de hele dag wat rustiger. Misschien een tip voor iedereen met drukkere kinderen.

hallo mama koffie met koek

wat je schijft komt helemaal over een. het konden wel broertjes zijn !  
het zwemmen hebben we gister voor het eerst gedaan, en idd hij was de hele dag lekker rustig.

gelukkig ben ik dus niet de enige met een drukke baby!

groetjes simone

Terug
Bovenaan