Meer of minder werken?

A

Anoniem

Guest
Hallo dames, ik ben benieuwd wat jullie van die politieke discussie vinden over vrouwen die aan het werk moeten.
Ikzelf werk 4 dagen en mijn man ook en de andere 3 dagen gaat onze kleine naar het kinderdagverblijf. Maar ik zie ook moeders op het forum  die 2 dagen werken, of helemaal niet. Is dat een bewuste keuze of zou je inderdaad wel meer willen werken wat de overheid graag wil?
Persoonlijk ben ik blij dat ik werk alhoewel ik 4 dagen best veel vindt. Gelukkig is mijn man ook een dag thuis met de kleine.

ik ben fulltime moeder en ben ook wel van  plan dat nog een paar jaar te blijven (aangezien de volgende op komst is ) ik vind het heerlijk elke dag bij me kleine meisje.. ze gaat als ze 2 is wel naar de creche maar dat is vooral omdat ze ook met andere kindjes kan spelen en ik dan echt heel me aandacht aan ons andere kindje kan geven.

en ondanks dat me vriend nog maar 23 is (dus geen dikke loon) redden we het prima het is natuurlijk geen dikke vetpot maar ik kan echt wel doen en laten wat ik wil.

groetjes jessica en djesslyn 11-06

Ik heb met de oudste altijd fulltime gewerkt, maar meer uit pure noodzaak. Ik was alleenstaande moeder, en zag het niet zo zitten om in de bijstand te gaan.

Later heb ik mijn huidige man ontmoet, maar ben ik toch fulltime blijven werken. We hadden het geld ook heel hard nodig. Doordat ik onregelmatig werk, hadden we maar voor drie dagen kinderopvang nodig. Later nog minder omdat ik ouderschapsverlof had opgenomen.
Nu werk ik 24 uur per week. De ene week werk ik op maandag en donderdag, de andere week op maandag, donderdag, zaterdag en zondag. De nachten doe ik wel volledig mee, dus ook op de andere dagen, alleen laat en vroeg alleen op voorgenoemde dagen. Mijn man werkt 4x9, en is op donderdag vrij, waardoor wij alleen op maandag kinderopvang nodig hebben.

Ik zou niet meer gaan werken omdat de regering dat wil. Ik moet het eerst allemaal nog eens gaan zien. Zeker nu er waarschijnlijk weer wat in de tegemoetkoming kinderopvang gesneden gaat worden. Maar het gaat mij niet om geld. Het gaat mij erom dat wij rustig kunnen leven, en niet iedere dag gestress met brengen en halen enzo. En dat de kinderen zoveel worden uitbesteed, dat wil ik niet (meer) Toen met de oudste had ik geen keuze, nu wel. Dan maar een wat simpeler en kleiner huis en geen dure auto...Maar helemaal stoppen met werken, dat zit er niet in..... En zou ik ook niet willen!

Hoi hoi,

Ik werk 3 dagen (totaal 24 uur) en dit is echt het maximale wat ik ook wil werken. Als ik dan naar huis ga kan ik ook niet wachten tot ik mijn dochter weer in mijn armen heb.
Ze gaat 1 dag (samen met haar neefje van 1,5) naar mijn ouders en 2 dagen naar het kdv.
Toch vind ik het nog steeds moeilijk. Niet om te werken ofzo..want daar heb ik het prima naar m'n zin! Maar toch op de een of ander manier mis ik mijn dochter...
Dus als ik in de toekomst nog maar 2 dagen hoef te werken zou ik dat ook heerlijk vinden... hihi...

Het is gewoon waar jezelf voor kiest of als het geld-technisch mogelijk is of niet!!!! Waarom is het een beter dan het ander..??? Heb echt geen idee hoor!!
Ik heb niet echt het gevoel dat je voor iets moet verdedigen omdat je of werkt of thuismoeder bent. Beide zijn evenveel waard!!!

gr. Ilone

Ik werkte voor de geboorte van Maaike al parttime. Dit ivm migraine klachten.
Nu ben ik nog iets minder gaan werken. Ik werk nu 24 uur. Twee dagen hiervan gaat Maaike naar de opa's en oma's en inmiddels een dag in de week naar het kdv.
Ik zou niet minder willen en kunnen werken. Willen omdat ik er niet goed tegen kan om de hele dag in huis te zijn. Kunnen = financieel gezien. Ik werk om en om dus Maaike is nooit twee dagen achter elkaar weg.

Dit bevalt erg goed.
Groetjes
Inge

Hoi hoi,

Ik ben sinds Sven er is 3 dagen gaan werken. Ik heb daar ook bewust voor gekozen want financieel redden we het wel.

Ik wilde zeker blijven werken omdat ik het belangrijk vind om iets voor mijzelf te hebben en waar ik ook mijn talenten in kwijt kan.
Ik ben gewoon niet het type dat fulltime thuis bij Sven zou kunnen zijn. Ik moet ook af en toe op mijn eigen niveau kunnen functioneren zeg maar. Niet alleen bezig zijn met kinderdingen.

Ik vind dat ik zo een goede balans heb. Ik ben 4 dagen in de weer met mijn jochie en doordat ik 3 dagen op mijn werk ben, krijg ik ook daar nog alles mee.
Het scheelt ook dat Sven het kdv helemaal geweldig vindt dus dat maakt het makkelijk om hem weg te brengen.

Groetjes,
Maike
Mama van Sven,28-7-2007

Hoi

Toen we nog geen kinderen hadden werkte ik 4 dagen. Later 2. Toen weer wat opgebouwd naar 3 dagen. Maar sinds onze dochter erbij is werk ik er weer 2. En dat wil ik voorlopig zo houden. Die 2 dagen is papa thuis en oma dus dat gaat prima.

Als de kleine naar de peuterspeelzaal gaat of zelfs pas naar school wil ik wel weer 3 dagen gaan werken.

Liefs Kirsten

Hallo,

ik werk 32 uur en dan in de onregelmatige dienst en met onregelmatige tijden. Ik heb het wel voor elkaar gekregen dat ik wel vaste dagen werk, want anders ging het helemaal niet, maar ik ben kostwinnaar in huis, ondanks dat mijn man 37 uur werkt. We hebben het geld ook gewoon nodig, en Jesse gaat 1 dag in de week naar het KDV, 1 dag naar Oma, 3 ben ik er en in het weekend is papa er!

In de toekomst wil ik graag 3 dagen gaan werken, maar dat moet het financieel wel kunnen, dus voorlopig blijft dit zo, probeer nu wel van mijn weekenden af te komen en dan meer doordweeks te gaan werken, dan moet m'n zoontje nog een extra dag naar het KDV en dan mag andere oma ook weer oppassen (die is nu depressief)

Groetjes
Angel

Terug
Bovenaan