Meer ouders dit probleem?

<p>Hoi Iedereen,</p><p>Mijn zoontje is 4,5 maand en slaapt redelijk goed door van 22:00-5:00-6:00. Nu wordt hij om de nacht om 4:00 wakker voor voeding en hij heeft dan echt honger. Ook is hij snel wakker voor een speentje. Het is opvallend dat het steeds de ene nacht wel zo is en de andere nacht niet zo. Hebben meer mensen dit gehad? Hoe is dat bij jullie gelopen?</p><p> </p><p>liefs </p>

Hoi,
Jup dit hebben wij ook gehad en soms nog steeds zo.
Sprong, fase of gewoon echt honger kunnen allemaal redenen hiervoor zijn.
Enige wat je kunt doen is er lekker aan toegeven, fles maken en daarna weer in bed leggen.
Onze dochter is bijna 10 maanden en heeft misschien totaal 15 dagen 'doorgeslapen'. Ook moeten we er 2/3 keer per nacht uit voor dr speen. Ze kan m heel goed zelf terug doen maar wordt dan huilend wakker en moeten we even helpen.
Geniet van de nacht dat het niet zo is en help hem met de nacht dat het wel zo is zou ik zeggen :)

Ik sluit me aan bij de reactie hierboven. Er kan vanalles invloed hebben, sprong, fase of honger. Het is super normaal dat een baby nog niet echt een vast ritme heeft en dat het ritme dus regelmatig wisselt. Ze spreken niet voor niks over regeldagen ;) Nachten horen daar helaas ook bij. Ik zou echt blij zijn met een kind van 4,5 maand die al zo goed slaapt als die van jullie! Onze zoon sliep pas een beetje fatsoenlijk door tussen 9 maanden en 1 jaar. Hij is nu ondertussen 21 maanden en wordt nu nog soms wakker als zijn speen uitgevallen is. Zodra we die terug doen is het ook goed en slaapt hij weer verder. Maar ook dit is niet iedere nacht - er zijn nachten dat we eruit moeten en nachten dat we rustig door kunnen slapen tot 7.00u. Ook die hitte van de afgelopen weken doet veel, hier sliep onze zoon toen veel onrustiger, terwijl nu het weer wat afkoelt in de nacht hij weer beter slaapt.

Herkenbaar. Onze dochter van ruim 4 maanden sliep ook een paar weken van 22/23 tot 5/6, maar helaas al een aantal weken is ze daar weer vanaf. Ze komt nu gewoon standaard 1 x per nacht. Meestal slaapt ze na de fles van 22 uur tot half 4 en dan na die fles weer tot ongeveer 8 uur half 9.. idd maar accepteren! Is het beste denk ik..

Herkenbaar. Onze dochter van ruim 4 maanden sliep ook een paar weken van 22/23 tot 5/6, maar helaas al een aantal weken is ze daar weer vanaf. Ze komt nu gewoon standaard 1 x per nacht. Meestal slaapt ze na de fles van 22 uur tot half 4 en dan na die fles weer tot ongeveer 8 uur half 9.. idd maar accepteren! Is het beste denk ik..

Dank voor jullie reacties. Accepteren lijkt mij inderdaad dan het beste idee. Hopelijk komt er strakjes wat meer ritme in :)

Terug
Bovenaan