Meer ouders met kindjes die heel vroeg niet meer sliepen?

Mijn dochter wordt volgende maand 2 en sinds haar eerste verjaardag is ze al heel snel gaan afbouwen met haar dutjes, rond 14 maanden deed ze er sowieso nog maar 1 per dag en geloof me, alles geprobeerd natuurlijk. Dit ging een hele tijd heel goed, tot ze nu sinds een paar maanden wel héél laat naar bed gaat, vaak niet voor 2100 uur en met uitschieters van 21.45. Daarin ook van alles geprobeerd aan te passen, niet langer dan een uur laten slapen, juist langer etc etc.

Vandaag is de tweede keer in twee weken dat ze helemaal niet heeft geslapen. Ze was de hele dag vrolijk en actief, ze werd pas cranky tegen de avond en dus ook rond de tijd waarop ik verwachtte dat ze wel om zou vallen. Ik denk niet dat het zo’n slaap regressie is omdat het al zo lang duurt, maar wie weet..

Zijn er hier meer ouders met kindjes die gewoon laag zitten op het spectrum van slaapbehoefte? Haar wakkertijd is nu (als ze ‘s middags slaapt) rond de 8 uur.

Benieuwd naar jullie ervaringen!
 
Onze dochter van nu bijna 3 deed vanaf 10 maanden nog maar 1 slaapje en sloeg vanaf haar 1 jaar 10 maanden al geregeld een middagslaapje over. Ondertussen doet ze nog misschien maximum 1 keer in de week een middagslaapje, zonder dat dit problemen geeft. Kan goed zijn dat ze gewoon minder behoefte heeft aan slaap. Go with the flow zou ik zeggen en volg je kindje daar maar gewoon in.
 
Terug
Bovenaan