Meer slaap?

Hoi,

Mijn zoon van bijna 7 maanden lijkt ineens veel meer behoefte aan slaap te hebben. Voorheen sliep hij misschien anderhalf ur 's middags en een paar hazenslaapjes van een kwartiertje in de box. Maar nu begint hij al gelijk na zijn flesje van 10.30 uur in zijn oogjes te wrijven en kan ik heb zo 2 uur in bed wegleggen. 's Middags precies hetzelfde verhaal.
Is dit normaal???
Ik hoop dat iemand een antwoord voor me heeft, want ik maak me een beetje zorgen hierom.

Groetjes Nadia
 
HOi

Onze zoon is bijna 6 maanden hij sliep eerst ook nooit zo veel maar merk dat hij de laaste tijd ook meer moe is misschien komt het omdat ze overdag meer doen en meer zelf kunnen en daar worden ze misschien moeier van.
dat denk ik dan. soms vind ik het wel mooi meegenomen en kan ik dingen doen in huis.

groetjes Jenny

 
Hoi Nadia,

je zoontje wordt steeds mobieler, ontdekt van alles, ziet, hoort, voelt volop etc. Als reactie hierop kan het zijn dat een baby meer behoefte heeft aan slapen om vervolgens weer met nieuwe energie op ontdekkingstocht te kunnen...

Onze docher van 10 maanden slaapt sinds een maand op twee: 's ochtends twee uur en 's middags twee uur! En om 19.00u begint ze weer in haar oogjes te wrijven.

Dus maak je geen zorgen en leg je zoontje lekker op bed!

Groetjes,
Meike
 
Hoi Nadia,

Jouw vraag komt precies op tijd: bij ons zoontje van 7,5 maand begon het ons ook op te vallen dat hij steeds in z'n oogjes zit te wrijven. Als we 'm dan in bed leggen, slaapt hij binnen 10 tot 15 minuten.
Zo slaapt hij van 's ochtends 8:00 tot bijna 10:00 uur, van 12:00 tot 14:30, vaak leggen we hem rond 17:00 uur nog even drie kwartier in bed (slaapt hij ook: soort power-napje :) en dan om 19:00 uur tot 's ochtends 7:30 uur.
Ik vroeg me ook al af of dit wel normaal is, maar als hij wakker is is hij in een prima humeur. Wel kan hij sinds 2,5 week zelf zitten en sinds afgelopen weekend goed kruipen, dus hij is nu veel actiever.
Fijn de antwoorden van Jenny en Meike te lezen: maak ik me minder druk.

Groetjes.
 
Hoi meiden,

Goed om te lezen dat dit normaal is.
Ik was al een beetje bang een kind met een slaapprobleem te hebben.
Het is natuurlijk ook zo dat hij meer energie verbruikt, per slot van rekening is hij de wereld aan het ontdekken!!
Bedankt voor jullie reacties, ik ben weer gerust!

Groetjes Nadia
 
Terug
Bovenaan