meer trek

Hoi dames,
Mijn zoontje van 17 weken krijgt 5 voedingen (hij weegt bijna 8 kilo, grote jongen dus). Dit is zn schema:
600 uur bv
1000 uur fles 180 ml
1400 uur fles 180 ml
1800 uur fles 180 ml + 1 schepje nutrix
2200 uur bv

Nu geeft hij al ruim een week aan dat hij meer trek heeft (vandaar het schepje nutrix om 1800 uur). Alle flesjes gaan op en hij kijkt zo van waar is de rest :) Maar de laatste dagen wordt hij ook huilend wakker om 5 uur van de trek. Nu heb ik vanochtend de bv laten vallen voor een flesje van 180. Ik had al het idee sinds ik ben gaan werken 3 weken geleden dat de ochtendvoeding aan het teruglopen is.

Wat zijn jullie ervaringen? is het handig om 's avonds een flesje te geven van bijv. 90 en de rest bv? of meer schepjes nutrix door de flesjes? Of zou het tijd zijn voor bijvoeding? hij smakt erg veel. Jullie adviezen zijn erg welkom!
alvast bedankt!

groetjes van Cindy mv Ravi
 
Hallo Cindy,

Als ik jou was zou ik de avondvoeding laten vallen of na de borstvoeding nog wat melk aanbieden. Het is meestal zo dat de avondvoeding minder wordt na mate jezelf wat drukker bent. De ochtendvoeding zit meer in omdat je de hele nacht tijd en rust hebt gehad om het weer aan te vullen.
Ik hoop dat je er wat aan hebt, succes.

Groetjes van Mieke

 
Terug
Bovenaan