meer voeding en nu gaan spugen

hallo,

mijn dochtertje is nu net 2 weken oud.
en ze drink nu al 130ml per fles. 6a7 voedingen.
dit is in overleg gedaan met de cb, die was vadaag langs geweest.
maar nu spuugd ze het uit. na een slaapje til je haar op en dan komt er grote golven terug.

ze zit op de 130ml omdat ze hongerig bleef. ze kreeg eerst 100ml. maar ze bleef maar huilen en op haar handjes kluiven. na een beetje meer melk te geven was dat over.
maar ja het is ook niet fijn voor haar dat ze nu spuugd.

ik heb niet z'n ervaring met fv. bij de eerste heb ik drie maandeb borst voeding gegeven.

groetjes henny

Hallo Hennie
Mijn zoontje is inmiddels al 7.5 maand maar ik heb ook al zo lang dat ie leeft dit probleem. Naar mijn weten in 130 dan toch te veel en ik heb in het begin een fles van difrax gekocht die heeft de kleinste opening en dan doet hij er langer over en heeft hij naar mijn idee een voller gevoel (zuigbehoefte) bv moeten ze in regel wel meer voor doen. Veel succes

Hoi Henny,

Het zouden 2 dingen kunnen zijn denk ik:
OF ze krijgt echt teveel melk en spuugt wat ze teveel krijgt weer uit
OF ze heeft last van reflux, dat is meer dan normaal terugspugen.

Ik heb er ook ervaring mee. Mijn zoontje (is inmiddels al 3,5 jaar) heeft de eerste paar maanden van zijn leven heel erg gespuugd. Ik had alles geprobeerd: alle mogelijke flesjes en speentjes, maar niets hielp. Totdat ik aangepaste melk ging geven (in mijn geval Nutrilon AR, maar ze hebben het ook in andere merken), toen was het in één klap voorbij en spuugde hij helemaal niet meer! Mijn dochtertje (5 maanden) spuugt wel wat, de ene keer meer dan de andere, maar lang zoveel niet als mijn zoontje. Daarom krijgt zij de gewone standaardmelk (van Friso, Nutrilon ging niet goed qua ontlasting).

Dus als jij het gevoel hebt dat ze die 130 echt wel wil drinken, dat ze nog honger heeft als ze 100 op heeft, dan zou ik eens aan die andere melk denken. Schakel niet te veel en te vaak over op andere soorten melk, dat is weer niet goed voor haar darmpjes en kun je ook ontlastingsproblemen krijgen.

Succes, het is moeilijk allemaal hoor!
Groetjes,
Petra

Hallo,

Mijn zoontje wou ook altijd meer, als hij niet genoeg had was hij direct na de fles erg ontevreden en bleef op zijn vuistjes knauwen.
Ons is toen verteld door het cb dat je rustig op eigen gevoel meer mocht geven maar altijd in kleine stapjes.
Dus bijv. van 100 cc naar 105 of 110. En dan steeds opbouwen per dag/2 dagen. Je moet je realiseren als je hem nu 30 cc per fles meer geeft en dat maal 6/7 flessen per dag dat hij gewoon in een keer meer dan een hele flesvoeding erbij krijgt en dat voor zo'n klein maagje nog.
Met ons zoontje ging dit erg goed.
Misschien ook iets voor jullie?

nu heeft ze inmiddels twee voedingen op. maar nu dronk ze alle bij de keren 90ml.
en nu spugde ze niet. en ze was gewoon tevrede na de flesjes.

het spugen komt volgens mij toch door het extra melk.

soms drink ze ook erg gulzig en verslik ze zich. dan loopt tijdens het drinken de melk ook uit de mond.
gebruik de avent flesjes. misschien inderdaat ook een idee om een andere fles te proberen.

ook is de ontlasting hard het zijn gewoon keutels. ik moet haar ook erbij helpen met de thermometer, en dan kost het haar nog steeds moeite.

groetjes henny

En als je johannesbroodpitmeel aan de voedingen toevoegt? (Nutriton, te koop bij bijv. da) Dit is tegen het spugen> de melk wordt wat dikker en dan moet je kindje wat meer moeite doen en duurt het zuigen dus langer. ze moet tussen de 20 en 30 min over een fles doen. Wij hebben dit gedaan en onze dochter is nu wel tevreden ( ze was na de fles ook ontevreden). Het kan geen enkel kwaad. Ik heb gehoord dat de ontlasting ook wat dunner wordt hierdoor. Je kunt ook 10 ml water per keer extra geven.

D

Ik heb ook ervaring gehad met het terug geven van voeding,zo erg zelfs dat ik naar van elende naar de ehbo ben gegaan. Daar kwamen we er achter dat het consultatie buro te veel voeding had voorgeschreven. Toen ik de voeding had terug geschroefd naar de oude hoeveelheid ging het goed. En ik gebruik nu johanes broodpitmeel.  Ons kleintje groeit prima op een kleinere hoeveelheid  voeding.  Ik heb een speen gegeven omdat mijn dochtertje hele erge zuigbehoefte heeft. Ik wilde er eerts niet aan toe geven omdat ik niet zo gek ben op een speen, maar een speen kan je beter afleren dan een duim.   Je kan touwens altijd naar de ehbo gaan want die kleintjes mogen ze niet weigeren en ze moeten altijd alles na kijken.  Zo ben ik goed geholpen,heb ik niet meer zo'n hoge pet op van het c.buro. veel succes!groetjes naomi

ik vertrouwde het niet en heb gisteren de zorg lijn gebeld.
daar vonden ze dat ik veel te veel voeding gaf, ze vonden het raar dat de cb dat had voor geschreven.
inmiddels zit ze op 110ml. eerst 130 ml.
volgens de zorg lijn zijn het krampen. ik moet haar om de min laten boeren als ze gulzig drink. en anders twee keer laten boeren tijdens een flesje. en even na een flesje rechtop houden.
het gaat inmiddels een stuk beter.
met het poepen help ik nog wel, anders lukt het niet, maar dat is inmiddels ook wat smeuriger.

groetjes henny

Terug
Bovenaan