meer voeding

hoihoi
ik was dinsdag op t conslutatieburo daar zeiden ze tegen me dat ik in plaats van 120cc moest proberen om 150 cc te geven aan dani
ik heb het nu al een paar keer geprobeerd maar hij stopt gewoon als er nog 20 cc in de fles zit (bij een flesje van 120cc) hoe kan ik t dan voor elkaar krijgen om 150 cc naar binnen te krijgen ? of laat hij dit zelf merken want hij valt ook vaak in slaap tijdens t eten
 
Is ie tussen de slaapjes door gewoon alert en wakker en plast ie genoeg? Dan heeft hij gewoon genoeg gehad. Geef hem 130 cc en als je denkt dat ie te weinig krijgt probeer je weer 140 cc en als ie wat laat staan dan weet je dat ie genoeg heeft.

Masja
 
Het CB zegt wel vaker wat. Je kind geeft vanzelf wel aan hoeveel het wil drinken. Wij zitten ook al heel lang op 120 cc. En als we proberen er meer in te krijgen spuugt ze het weer uit. Dus niks van aantrekken en gewoon op je gevoel afgaan. Er komt een tijd dat ze wel meer willen gaan drinken.

gr karin
 
Ik ken het probleem en je wordt er helemaal gek van als je ukkie het dan niet leegdrinkt. Maar net wat Masja zegt als hij het verder goed doet zou ik me niet teveel zorgen maken. Vooral voldoende plasluiers is belangrijk. En je kan het er ook niet in proppen. Want alles wat ze teveel drinken spugen ze toch weer uit of ze krijgen er buikpijn van. Succes.
Groetjes Lisette.
 
Het hangt er vanaf hoe oud je kindje is. Ook hangt het er vanaf hoeveel voedingen je kindje krijgt.
je kunt proberen steeds wat extra tijd tussen de voedingen te nemen.
Dan heeft ze meer honger, en eet ze meer.
Maar als zij het hier goed bij doet, en het voor jou ook prettig is, zou ik het zo laten hoor.

Sucses
 
volgens mij is vol is vol, volwassen moeten ook 200gr groente eten enz enz maar ik ben ook geen dikke eter. Probeer hem desnoods wakker te maken door hem op te pakken onder zijn armen en even snel naar beneden gaan met je armen, vaak schrikken ze hier van en zijn ze weer even wakker, deze tip kreeg ik , mijn dochter sliep soms naar 70 cc al. probeer het eens. en anders vol=vol
 
Ik heb met mijn kleintje het zelfde probleem. Ze was 2655gr bij de geboorte en nu (3,5 maand) is ze al bijna het dubbele. Ze eet steeds onder de maat, maar ze groeit goed, dus ze neemt wat ze nodig heeft. Ik ga soms (als ik twijfel) even wegen op het CB.

Succes
 
Hoi Yvonne,
Heel herkenbaar hoor. Je moet vooral op jezelf afgaan. Hij gaat vanzelf meer drinken. Ik zou gewoon af en toe 150 aanbieden en kijken hoeveel er overblijft. Je zult zien dat het steeds iets meer is. En zo niet, dan niet toch. Dan vindt hij het vast fijn zo. Ook prima.
En wat het CB zegt MOET niet hoor. Ze zeggen toch elke keer iets anders. Wij moesten van 6 naar 5 flessen en een maand later zaten we nog op 6 en toen was het opeens prima. Alle stress voor niks dus.
Groetjes,
Machteld
 
Terug
Bovenaan