meer vrouwen kort na de eerste/tweede weer zwanger?

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Waarschijnlijk ben ik zwanger, moet nog wel even een keertje een extra test doen maar dan ben ik half September uitgerekend.
Mijn zoontje is vorig jaar op 09-09-207 geboren en hij zou dan een jaar zijn.

Dit was helemaal niet gepland en ben er ook wel beduusd van.
Het is welkom hoor daar niet van en ben ook blij zwanger te mogen raken en zijn maar het had nog wel 2 jaar mogen wachten!

Zijn er meer moeders/vrouwen met zo'n ervaring?

GEFELICITEERD!!! Al is het ff wennen aan t idee..
bij het voorjaars- en zomerforum 07 zijn er ook enkele dames vlot weer zwanger. Zou je item daar ook ff plaatsen, zodat je nog meer kans hebt op reactie!
Groetjes, mira, mama van jaap (02-01-07)

quote: neo86 schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('15-01-2008 10:44:51'));

Hallo allemaal,

Waarschijnlijk ben ik zwanger, moet nog wel even een keertje een extra test doen maar dan ben ik half September uitgerekend.
Mijn zoontje is vorig jaar op 09-09-207 geboren en hij zou dan een jaar zijn.

Dit was helemaal niet gepland en ben er ook wel beduusd van.
Het is welkom hoor daar niet van en ben ook blij zwanger te mogen raken en zijn maar het had nog wel 2 jaar mogen wachten!

Zijn er meer moeders/vrouwen met zo'n ervaring?

Hoi neo86!!

Hier nog een snelle moeder! ;-)
Als eerste natuurlijk van harte met je zwangerschap!!

Ook ik ben afgelopen 13 mei bevallen van een mooie dochter.Die is nu dus net 8 maanden..En ik ben nu alweer een goeie 5 maanden zwanger..en nu 20 mei uitgerekend!! Dus dan is men dochter net of net niet een jaar oud! En wij vinden het geweldig..Maar bij ons was het dan ook wel gepland..das misschien een verschil..
Ik geloof dat de buitenwereld het er moeilijker mee heeft dan wijzelf..Want ik hoor niks anders dan ohw meid waar ben je aan begonnen en ohw meid wat krijg je het druk...Maar zo zien wij het niet hoor..wij zien gezelligheid en ach die drukte is toch niet zo erg??
Ik zou zeggen geniet er lekker van, nog tijd zat om eraan te wennen!!
Ik spreek je!!

Groetjes vanessa 22 weken zwanger van de derde!!

Mijn zoon is amper 9 maanden oud en ik ben al meer dan een week extreem moe, misselijk.... en tamelijk overtijd. Het kan komen doordat mijn menstruatie nog niet normaal is (geef nog borstvoeding) maar hm, het zou ook kunnen dat er iets anders aan de hand is. En hoewel dat ECHT niet de bedoeling zou zijn, is een nieuw kleintje natuurlijk meer dan welkom. Ik sta eigenlijk op het punt om een test te gaan halen, maar twijfel nog.

Hi,

Mijn dochtertje is 6 mnd en we zijn nu aan het oefenen voor een tweede. Ik wens alle aanstaande zwangere en nog niet zwangere mama's heel veel succes met het zwanger raken en/of met de zwangerschap!

Ik wil niemand veroordelen, maar ik begrijp niet dat er op dit forum zo vaak "onverwachte" zwangerschappen voorkomen. We leven toch in een land waar anticonceptie algemeen verkrijgbaar is? En ik weet wel dat sommige vrouwen door de pil heen zwanger raken, maar dat is toch een minderheid, mag ik aannemen?  Ik vind de keuze om een kind (of een tweede, derde..) te krijgen  ingrijpend genoeg om daar es goed over na te denken. En ook al groeien de meeste kinderen,  die in eerste instantie niet gepland waren, op in een warm en gezellig nest, ik vind dat het in het belang van het kind een bewuste keuze moet zijn.

Groetjes,
Saskia

Dag Saskia,
Wat mij betreft zou een zwangerschap tamelijk onverwacht zijn, omdat ik wel voorzorgsmaatregelen heb genomen. En omdat een kindje heus wel welkom zou zijn, laat ik dat ook wel eens achterwege (nu dus niet). De reden dat ik er liever mee zou willen wachten, heeft puur te maken met het feit dat ik voor een marathon train die ik ook graag wil lopen over een paar maanden. Geen nood aan de man dus, als er toch een kindje komt. En ik weet zeker dat het eventuele kleintje daar helemaal niets van zal merken, dus met het belang van het kind zit het wel goed -en ik denk bij een heleboel andere verraste mama's ook.
Dag,
Jolien

Hoi dames,

allereerst proficiat voor al diegene die alweer zwanger zijn.
Wij willen ook heel snel een tweede kindje.
Ons dochtertje zal maandag 6 weken zijn, dus nog piepklein, maar we gaan er voor om in 2008 ons tweede kindje te mogen verwelkomen.
Lijkt me super, vermoeiend, maar toch enorm plezant ook!

Ik neem nu nog een minipil (geef borstvoeding), maar ga de tweede strip nog opnemen en dan stop ik hier wel mee. De eerste keer is het heel snel gegaan, dus hopen dat het nu weer zo snel mag gaan... spannend seg!

Ik wens jullie in alle geval een goede zwangerschap en hoop jullie snel te moge vertellen dat we ons tweede kindje verwachten, hehe...

Liefs,
van ons...

Hi Jolien,

Bedankt voor je reactie. Ik wens je ok heel veel succes, met je evtle zw.schap of met de marathon! Zijn allebei mooie projecten :))

En wat ik al aangaf, in de meetse gevallen zal het wel goedkomen, maar er zijn gevallen waar mensen echt van de ene miserie in de andere stappen, mét kind, en dat vind ik zoooo vreselijk. Daarom hoop ik dat iedereen goed nadenkt voordat ie de keuze maakt om aan kinderen te beginnen. Ik begrijp dat het in jouw geval welkom is, maar niet een doel an sich, dat kan natuurlijk ook. En het was geenszins mijn bedoeling wie dan ook te kwetsen, maar sinds ik zelf mama ben, ben ik heel gevoelig voor het leed van alle kindjes...ben echt een watje geworden :))

Groetjes en fijn weekend!
Saskia

Terug
Bovenaan