meer vrouwen kort na de eerste/tweede weer zwanger?

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Waarschijnlijk ben ik zwanger, moet nog wel even een keertje een extra test doen maar dan ben ik half September uitgerekend.
Mijn zoontje is vorig jaar op 09-09-207 geboren en hij zou dan een jaar zijn.

Dit was helemaal niet gepland en ben er ook wel beduusd van.
Het is welkom hoor daar niet van en ben ook blij zwanger te mogen raken en zijn maar het had nog wel 2 jaar mogen wachten!

Zijn er meer moeders/vrouwen met zo'n ervaring?

Hoi!
Ik ben ook pas weer zwanger, nu ongeveer 8 weken. Ons zoontje is nu 9,5 maand.
Het was bij ons ook echt een verrassing, en ik was (ben) er best een beetje beduusd van. Nog steeds erg onwerkelijk allemaal. Gister voor het eerst bij de vk geweest, intakegesprek. Ik had echt zo'n 'flash back' gevoel. Lijkt nog maar zo pas geleden dat ik er tijdens mijn eerste zwangerschap was.
Ik denk dat wanneer ik de echo heb gehad (pas over 3,5 week), het pas echt tot me doordringt dat ik weer zwanger ben. Ik weet zeker dat als we weer zo'n bewegend mini mensje in beeld zien, we superblij zijn!!
Nou, ik ben benieuwd hoe het verder met je gaat! Take care...

Gr. Mar

He hallo,

Ik ben vorig jaar eind januari bevallen. En ik ben nu al weer bijna 32 wkn zwanger. Wel bewust moet ik zeggen, het is me niet overkomen. Dus op dat vlak kan ik niet mee praten.

Ik heb al een zoon en de 2de word, als we het goed gezien hebben, ook een jongen. Het lijkt mij zo leuk dat die 2 later echt wat aan elkaar hebben. Niet dat dat nou perse goed moet gaan. Mischien worden ze wel helemaal geen vriendjes, dat heb je niet voor het zeggen, maar het heeft wel wat. De zwangerschap opzich is wel wat zwaarder, want je hebt er nu een die je speeds moet tillen. Nu is iedere 2de zwangerschap wel wat zwaarder denk ik, maar met z'n kleintje is dat nog extra veel. Een voordeel is wel dat wanneer mijn zoontje slaapt ik ook even een dutje kan doen.

Succes met de zwangerschap.

Liefs Jac

Wij wilden graag 2 kleintjes na elkaar. Bij de 1e heeft het een jaar geduurd voordat het raak was en bij de 2e ging het veel sneller dan verwacht. Mijn dochter wordt 30 april 1 jaar en ik ben 29-6 uitgerekend. Maw 14 maanden leeftijdsverschil. Ik merk dat ik wel veel meer aan deze zwangerschap voorbij ga dan de 1e keer. De tijd vliegt, helemaal als je ziet hoe die kleine zich ontwikkeld ;-) Bij ons is het dus wel gewenst, maar ging het toch iets sneller dan verwacht. Ik sprak laatst iemand die uit eigen ervaring  waarschuwde voor tropenjaren totdat ze naar school gaan, maar ook zij was heel positief. De kids kunnen samen goed met elkaar overweg en weten bijna niet beter dan dat ze altijd samen zijn geweest. Die ervaring heb ik persoonlijk ook met mijn broer, we schelen 15 maanden en zijn altijd de beste vrienden en kameraden geweest. Veel succes!

Hallo,
ja hoor ik ben 8 weken zwanger en mijn zoontje is net een jaar geworden. Wij wilden de kinderen ook graag dicht op elkaar, al is het wel wat dichter dan verwacht omdat het nu in 1 keer raak was  terwijl we voor mijn zoontje toch een aantal maanden hebben geklust - een beetje onverwacht maar wel gepland, gewenst en helemaal goed! Groetjes,
Pauline

Hoi!

Bij mij ging het ook snel, ben nu 16 weken zwanger van nr 2 en Esther is op 11 febr 1 jaar geworden. Als nr 2 komt  is zij dan ongeveer anderhalf jaar. Vind het wel leuk dat er weinig leeftijdsverschil tussen zit.  Wij dachten 'ach, het loopt nu zo lekker met onze dochter, en we vinden het zo gezellig allemaal,  en w zitten nu toch nog helemaal midden in het babygebeuren, we gaan gewoon voor nummer 2 en we zien wel'. En toen was ik dus in ronde  2  al zwanger! Had ik niet helemaal op gerekend maar ik vind het wel heel erg leuk.

groetjes,
Anna

Tussen mijn oudste twee kinderen zit 16 maanden, tussen de jongste twee 12 maanden en een week.

ik vind het geweldig en ideaal kids zo vlot op elkaar.

gewoon lekekr gaan genieten, laat het over je heenkomen.

miep

Ik heb twee dochters op dit moment en met een derde op komst. Tussen onze tweede dochter en onze derde kind zal 13 maanden zitten. Niet bewust gedaan, want we wilden 1 jaar wachten, dus nu pas proberen zwanger te worden van onze derde. God had andere plannen met ons en nu ben ik 31 weken zwanger van onze derde en onze tweede dochter wordt over twee weken 1 jaar.

Groeten Elle

Terug
Bovenaan