meer zelfvertrouwen krijgen

Mijn zoontje van 5 is een heel lief kind. Soms wel te lief denk ik, vooral als hij buiten speelt met andere kinderen. Hij laat zich nogal makkelijk commanderen door andere kinderen en als het wat ruw wordt, gaat hij aan de kant staan. Ook durft hij zijn eigen spullen niet terug te vragen en als hij mee wil spelen, durft hij het ook niet te vragen. Hij is nooit zo geweest. Ook wordt hij nooit eens boos op een ander kind als het vervelend doet. Hoe kan ik hem wat meer zelfvertrouwen geven, zonder dat hij direct op een cursus moet?
 
hallo,
ik herken het van mijn eigen dochter nu ook 5 jaar, ik ben er echter anders naar gaan kijken. niet wat is mijn verwachting maar wat doet ze.
ik zit in het onderwijs en kom steeds meer kinderen tegen die op de manier reageren zoals uw kind dat doet. het lijkt of ze niet voor zichzelf durven op te komen maar ze weten heel goed wat ze willen. ze uitten het op een andere manier dan dat wij dat verwachten. als ik je verhaal lees dan zie ik dat hij heel goed naar zichzelf luistert. de 'aanval' voelt niet goed, hij handelt naar wat hij van binnenuit voelt. hij pakt zijn speelgoed niet terug (zoals andere kinderen dat kunnen doen) en terug vragen is gewoon best moeilijk. bij mijn dochter zie ik dat ze zichzelf steeds beter kan uiten op haar manier, het komt echt goed.
succes knof
 
Terug
Bovenaan