Meer zwangere met Corona?

Hoi iedereen,

Ik ben nu 36.3 dagen zwanger van ons tweede kindje en helaas gisteren positief getest. Ik had wat milde klachten, dus toch maar laten testen. Naast dat ik wat vermoeider ben als anders, heb ik er weinig last van. Nu kwam ik er net achter dat ik niks meer goed kan ruiken. Heb gelukkig nog wel mijn smaak. Meer zwangere die Corona hebben of hebben gehad?

Niet zwanger, wel eind november corona gehad. Net als jou milde klachten, ik was 2 dagen ziek (hoofdpijn en misselijkheid) daarna nog een dag of 7 wat vermoeider, verkouden en idd geen reuk! Verlies van reuk duurde uiteindelijk zo'n 2 a 3 weken voor het terug was. Maar ach, dat vond ik nou ook niet zo'n ramp.

Dus het viel me heel erg mee, ben amper ziek geweest en heb me geen moment zorgen gemaakt. Die reuk komt vanzelf terug hoor, misschien duurt het een maandje maar er valt prima mee te leven. Hopelijk blijft het baby nog een weekje of 2 zitten, zodat je in ieder geval uit quarantaine bent voordat je bevalt.

Succes, maak je er niet te druk om. In de meeste gevallen stelt Corona niet zoveel voor hoor, we worden er veel te bang voor gemaakt. Gezien je klachten nu kom je er hoogstwaarschijnlijk goed mee weg. Gewoon je quarantaine uitzitten en dan heb je t maar achter de rug :)

Ik ben toevallig vorige week bij mijn moeder geweest die dus positief  bleek. Morgen kan ik een test doen.  Ik heb nog niet echt klachten. Ik was een beetje verkouden achtig maar volgens mij kan dat niet daardoor komen. Zou wel heel snel zijn. Ondanks dat ik er niet echt bang voor ben hoop ik toch negatief te testen of iniedergeval geen erge klachten te krijgen. Ben een beetje astmatische en heb het snel benauwd dus daarom hoop ik vooral dat het meevalt. Ben trouwens ook 39 weken nu dus ook een beetje angstig als ik zou bevallen en m'n kindje zou besmetten. Heb gelezen dat er geen kinderen ernstig ziek van geworden zijn maar toch. Het idee staat me niet zo aan. 

@zeeuwsmeisje; ah goed om jouw verhaal ook te horen. En fijn ook dat het bij jou is meegevallen!. Ik ben er zelf ook niet zo bang voor hoor! Meer hoop ik inderdaad dat de baby nog even op zich laat wachten, dat we dan nog een relatief normale kraamweek hebben

@annemoon: ah hoop dat het meevalt voor je! Zou fijn zijn. Zeker met jouw achtergrond. Laat maar weten als je de uitslag weet als je wilt natuurlijk ?

In november corona gehad. Benauwd, snel moe, geen reuk/smaak.
Toen kwam ik erachter dat ik 6 weken zwanger was. Een voordeel was dat ik niets rook, dus ook niet misselijk ervan werd

Terug
Bovenaan