Meer zwangeren met kleine baby (groeiecho's, doppler, enz)?

Hoi meiden,

Zijn er hier vrouwen die in hetzelfde schuitje zitten?

Ik ben vandaag in het ziekenhuis geweest voor een tweede groeiecho. Onze kleine zit op / onder de P5.

Komende periode moet ik elke week naar het ziekenhuis voor CTG's, doppler flow en groeiecho's.

Onze eerste was ook zo klein, maar daar zijn ze niet zo druk bezig geweest met groeiecho's. Ik heb er toen ook wel een paar gehad, maar hoefde niet iedere week naar het ziekenhuis.

Het zit bij ons in de familie, mijn oudere zus is weken te vroeg gehaald omdat ze niet meer wilde groeien en natuurlijk ben ik ergens wel bang dat dit bij ons ook gaat gebeuren, ondanks dat het bij mijn dochter wel goed is gekomen. Iedere week is er momenteel een. De gyn zei dat als ik 30 weken goed haal, hij me daarna waarschijnlijk pas met 34 weken weer hoeft te zien, dus het is nu even 4 weken 'stress' en hopen dat het goed blijft gaan.

Groetjes, Marisa

Hier nog zo'n kleintje, maar dat wist je volgens mij al.
Onze kleine zit onder de groeilijnen, met buik en benen.
Het hoofdje is wel groot genoeg. Krijg dinsdag de eerste groeiecho
en blijf ook wekelijks onder controle. Ben 28 weken nu.
Onze oudste, had een te klein hoofdje (is nu ruim 2, kan je vertellen dat
dat inmiddels aardig is bijgetrokken!! hahahahahah)
Ik kan me er eerlijk gezegd ook geen zorgen om maken,
ze vinden hier altijd wel wat..
Wij zijn zelf ook erg klein, 1.63 en 1.66 dus een groot kind
zal het gewoon niet worden. Terwijl ze bereken op een gemiddelde
nederlander, en die is 1.80 ofzoiets toch? Mannelijk dan. Dus vandaar.
Onze oudste kwam 16 dagen (!!!!) overtijd. En woog 3000gr en was 47cm, dus
geen grote voor zoveel weken.
Wat me wel wat zorgen maakt, de groeiachterstand, kan ook komen
doordat het hoofdje (ligt in stuit en is niet te draaien.. zie onderwerp 'stuitbevalling')
de placenta ietwat dichtdrukt. Ã’f het mist een niertje, aangezien ze er maar een konden vinden op de 20wk echo, maar met het laatste is prima te leven, dus als dat zo is, is dat ook zo natuurlijk. Die twee opties gaan ze nu onderzoeken, ben benieuwd... Maar denk eerlijk gezegd dat er niets schrikbarends uit gaat komen.
M'n buik is ook echt erg klein, als ik zeg dat ik 28weken zwanger ben, staan mensen me lacherig aan te kijken. De meeste vragen ook nog twijfelend; ben je weer in verwachting of zie ik het verkeerd.. hahaahhaha kun je nagaan..
Maak je niet te druk hoor. Alleen maar fijn dat ze je in de gaten houden. En je hebt de voorbeelden voor je; je dochtertje en je zus zijn klein geboren vertel je, dus met deze kleine zal het vast en zeker ook allemaal goedkomen!!

Groetjes

Hoi marisa,
Ik ken je verhaal helemaal. Bij mijn eerste zwangerschap verliep de eerst 20 weken prima. Bij de 20 weken echo zeiden ze dat het geen groot kindje zou worden. Zou kleine beentjes hebben en lag een paar dagen achter op groei. Dus wilde ze later een groeiecho doen.
Bij de groeiecho zeiden ze tegen mij dat het een p10 kindje zou worden dus heeel erg klein. Ook vaak terug moeten komen voor controles en heb zelfs rond de uitgerekende datum nog in het ziekenhuis gelegen met een nierbekontsteking. Toen ook nog een echo gehad en had in ene een groeispurt gemaakt van meer dan 300 gram in minder dan een paar weken tijd.
Ze zeiden dat hij dan ook zo ongeveer 3000 gram bij de geboorte zou wegen.
Mijn zoontje is geboren met 40 wken en 6 dagen en hij was 2770 gram en 49 cm.
Ik ben zelf 1.70 en mijn vriend is 1.63 dus we hadden al die tijd al gedacht dat het geen grote zou worden.

Ondertussen is hij alweer anderhalf jaar oud en groeit netjes met de lijntjes mee dus niet groot en zeker niet klein.
Ben nu 24.2 weken zwanger van de 2de en tot nu toe zit deze iets boven het gemiddelde gewicht en de groei gaat ook prima.
Ik krijg nog wel een groeiecho aangezien de 1ste klein was en extra controle op de suiker.

Maak je geen zorgen komt allemaal wel goed. Vaak maken ze mensen meer ongerust dan nodig is. Zolang het maar gezond is.....

Groetjes Evelien
24.2 weken zwanger van de 2de

hai marisa
ik herken je verhaal ook ik ben 2 jaar geleden bevallen door middel van een keizersnede omdat mij kindje te klein was 1780 gram 46 cm bij mij ging de eerste 20weken goed van af die weken wist ik alleen dat hij iets kleiner zou zijn maar de dokter maakte zich geen zorgen tot ik met 33 weken bij de verloskundige kwam en zezei ga toch maar een extra echo maken dat heb ik gedaan en ik mocht gelijk het zieken huis niet meer uit ik had bedrust ze zijn er bij mij nooit achter gekomen wat de oorzaak was het enige wat ik zelf de schuld geef is dat teveel heb gewerkt 40 uur in de winkel staan en erg veel trap lopen
ik hoop het bij een 2 niet meer mee te maken en ik ga op tijd mij rust nemen en gelukkig werk ik nu al minder als toen mij tip is
neem rust en desnoods de ziektewet in als je veel werkt want ik heb erg lang in het ziekenhuis moeten liggen
liefs

Terug
Bovenaan