meerdere curettages

Ik heb twee miskramen gehad, waarvan ik drie keer gecuretteerd ben (de laatste was niet volledig, was restweefsel achtergebleven, waardoor ik opnieuw gecuretteerd moest worden). Drie keer een curettage.... Wat ik graag wil weten, zijn er hier meer mensen die meerdere keren een curettage hebben ondergaan? Ik ben een beetje bang dat dit invloed heeft op het zwanger worden, want een curettage is niet altijd best, toch?

Ik bedoel, kan je baarmoeder beschadigen na zoveel curettages?

groeten Tirza

Hoi Tirza,
Zover ik weet hoef je je geen zorgen te maken hoor.Een vriendin van mij heeft een curretage ook een aantal keren meegemaakt en heeft nu een wolk van een zoon.Anders zouden ze toch ook geen curretage's doen lijkt mij.Liefs Yvon

Hoi Tirza,
Ik heb 1 keer een mk gehad maar moest ook 2x een curretage.
In zeldzame gevallen kun je littekenweefsel of zo iets krijgen.
Mijn curretage was in februari en ik ben nog niet zwanger maar ik ben wel ouder (39) dus dat speelt denk ik ook wel mee.
Sterkte!
Groetjes van Caroline

hee Tirza
Ik heb 1 curettage gehad en vrijdag krijg ik er nog weer 1.Ik hoop eigenlijk op een klien wonder dat het deze dagen zelf op gang komt,want ik krijg een curettage waarbij ik plaatselijk verdooft word en niet geheel en ik zie er als een berg tegen op.
Nu begin ik al krampen te krijgen en heb ook al wat bloedverlies.Dus duim duim.....
Er is mij verteld dat er aan een curettage ook negatieve kanten zitten en dat het niet geheel zonder risicos kan lopen.
Ze kunnen je baarmoeder perforeren met het zuig apparaaten er kunnen verklevingen aan de binnenkant van de baarmoeder komen die operatief verwijderd moeten worden.De kans is maar heel erg klein,ze moeten het nou eenmaal vermelden,dus ik zou me er niet al te veel zorgen om maken.Na een curettage staat een volgende zwangerschap niets in de weg
Heel veel succes verder
Liefs miranda

Hi Tirza,

Ik zou me zeker niet teveel zorgen maken. Ik heb het afgelopen jaar drie miskramen gehad. Voor de eerste miskraam ben ik twee maal gecurreteerd, de tweede kwam spontaan en de derde is wederom gecurreteerd. Ben inmiddels ruim vier maanden zwanger!

Veel sterkte en succes!

Terug
Bovenaan