Meerdere dagen positieve ovulatietest

<p>Hi dames!</p><p>Ik ben nieuw hier maar heb reeds een aantal weken heel wat artikels gelezen.</p><p>Wij hebben net een miskraam achter de rug (5 weken) op 21/01. Sindsdien heel wat twijfels over het al dan niet meteen opnieuw starten met ‘klussen’.</p><p>Ik probeer een zicht te krijgen op mijn cyclus dmv ovulatietests. Nu had ik meteen na de miskraam geen HCG meer in mijn bloed. Is gezakt van 107 naar 39 op 2 dagen en vervolgens volledig weg.</p><p>Op 30/01 eerste ovulatietest gedaan, deze sloeg meteen overduidelijk positief uit. Sinds gisteren verder proberen testen maar ik krijg opnieuw, wel heel vaag, een streep. Heeft er iemand van jullie hier ervaring mee?</p><p>Groetjes</p><p> </p>
 
Je ovulatietest is pas positief op het moment dat de teststreep even donker of donkerder is dan de controlestreep. Ik zie bij jou bij beide testen geen positieve test, omdat de teststreep lichter is. Een ovulatietest slaat in principe altijd 'positief' uit (d.w.z. een streepje bij de teststreep) omdat je altijd het LH-hormoon in je lichaam hebt zitten. Wanneer een teststreep donkerder of even donker is als de controlestreep, dan kun je er vanuit gaan dat je eisprong er binnen 24 tot 48 uur aan komt. Ik zou dus nog even doortesten om te kijken of je eisprong er nog aan komt, of dat je hem wellicht gemist hebt.
 
Terug
Bovenaan