Meerdere malen dunnen ontlasting door Nutriton Johannesbroodpitmeel

Hallo,

Mijn zoontje heeft last van spugen en daarvoor is mij Johannesbroodpitmeel geadviseerd. 2 tot 4 schepjes zijn toegestaan op 100cc.
Ik geef vier schepjes op 180cc dus zit daar ver onder. 3 schepjes leidde nog tot spugen.
Nu heeft hij drie keer per dag zeer dunnen ontlasting en huilt meer. heb het gevoel dat dat darmkrampjes zijn omdat ik het hoor rommelen.
Vreemd dat NUTRITON het ene probleem oplost maar een ander probleem creeert. Heb dit vaker gehoord. Ben op zoek naar ervaringen en eventuele tips.

Alvast bij voorbaat dank.

mvrgr

Hallo,

Ook mijn dochtertje van nu 9 wk krijgt sinds een week Nutriton (door de afgekoflde borstvoeding). Ik meng een verhouding van 2%, hegeen neerkomt op 3 schepjes per 100 ml. Bij haar is de ontlasting door het gebruik van Nutriton juist dikker geworden en nu zalfachtig. De kleur is overigens gewoon okergeel gebleven. Volgens de kinderarts die mij Nutriton adviseerde was de dekkere ontlasting normaal, maar misschien is het dunner worden ervan dat ook wel. Je schrijft niet of je de Nutritin door flesvoeding mengt of  door borstvoeding, wellicht maakt dat  ook nog uit.  Hou  de dunne ontlasting  wel in de gaten zou ik zeggen en check of je baby voldoende plasluiers produceert. Overleg anders even met het CB.

Succes!

goh ook toevallig, wou net precies hetzelfde berichtje plaatsen.

Op advies van de kinderarts ben ik voor mijn dochter (11 weken) ook sinds 3 dagen Nutriton gaan toevoegen aan de flesvoeding (Friso Hyper allergeen) vanwege het spuggen. Ze had eerst donkergroene ontlasting en heeft nu gele, dunne diarree.
Moet ik nu stoppen met het geven van nutriton of juist even doorgaan omdat de darmpjes moeten wennen? Het spugen is inderdaad wel gestopt.

Hi,

ik zou als ik jullie was direct stoppen hoor!!
wesley spuugde ook heel veel, echt met bogen eruit! en toen ben ik oko begonnen met JBpitmeel. nou 1 dag en toen was het feest, en spugen stopte direct, maar nu kwam het er vloeibaar aan de onderkant uit! echt het liep eruit...elke luier weer...zelfs als ik verschoonde..

ik in angst natuurlijk de dokter gebelt, en ik moest direct stoppen met dat spul! want baby`s kunnen binnen 24uur uitdrogen, en dat is eng...
dus ik gestopt, en bijna de volgende luier ging het al beter,maar het rare was ook het spugen bleef ook weg, tuurlijk nog wel een enkele x maar niet zoals daarvoor..

succes ermee!

liefs san

Ik heb vandaag de kinderarts gesproken en zij zei dat ik vandaag even moest stoppen met het geven van nutriton en dan als de ontlasting weer normaal is (dat kan dus zijn geel en het is normaal dat het iets dunner is) beginnen met 1 schepje. Dus langzaam opobouwen. Ook heb ik van Nutrilon en Friso een mail gehad dat de ontlasting inderdaad geel en dun kan zijn.

Goed om al die reacties te lezen. Ben nu zelf ook even gestopt en ga het advies van die kinderarts ook opvolgen en als het weer goed is met een schepje beginnen. Het spugen is weer volledig terug. Voor de diarree naar de dr geweest en ik moet nu water toevoegen aan de melk om zijn vocht op peil te houden en terugkomen als het aanblijft.
Vind wel dat er een soort van waarschuwing op de Nutriton pakken mag komen te staan.

Mvrgr

Hoi mijn zoontje krijgt al heel lang nutriton,in het begin had hij ook hele dunne ontlasting,dit is normaal bij nutriton werd er gezegt en dat het geen diarree is maar gewone dunne ontlasting.En dat je je er geen zorgen om hoeft te maken.Hij is nooit afgevallen of uitgedroogd,sterker nog hij is hollandswelvaren ,groot voor zijn leeftijd.
Sinds hij er rijstebloem bij kreeg was zijn ontlasting normaal.
succes ermee!
groetjes Roosje

Wij zitten nu inmiddels op 2 a 3 schepjes per voeding Nutriton en het gaat erg goed. Het spugen is over en ze houdt het ook wat langer uit tussen de voedingen door. Ook heeft ze na een keer 3 schepjes door haar voeding te hebben gedaan het snachts uitgehouden van 22.30 tot 06.30 uur! De ontlasting is nog wel dun maar niet meer iedere luier en niet meer aan de diaree.

Terug
Bovenaan