Meerdere miskramen en onderzoek

Hallo Dames,

Ik heb een vraagje, zijn er vrouwen die na meerdere miskramen dit hebben laten onderzoeken? Zo Ja, is er wat uit het onderzoek gekomen? Is dit alleen een bloed onderzoek of ook een röntgenfoto van de baarmoeder?

Graag hoor ik jullie verhalen

Liefs

Hallo R,

ik heb afgelopen jaar 2x een miskraam gehad (1 MA en 1 MK).

Daarna erg getwijfeld of we onderzoek wilden laten doen, uiteindelijk toch gedaan ter geruststelling. Bloedonderzoek bij mijzelf (chromosomen en allerlei auto-immuun aandoeningen) en m'n partner (chromosomen).

Gelukkig was alles normaal.

Helaas nog niet voor een 3e x zwanger.

Veel sterkte, hopelijk heb je hier iets aan.

Hallo R1988,

Ik heb 3 miskramen gehad. Op advies van de huisarts hebben wij verder onderzoek laten doen; bloedtest (bij mij), chromosomen onderzoek bij mijn partner en mij en een echo.

Liefs x

W_p wat fijn dat de uitslag goed was. Je bent dan nog wel onzeker wat de oorzaak dan is. Hebben ze ook een cyclus gevolgd?

Maximexx is er iets uitgekomen of wacht je op uitslag

Hoi R1988,

Uit de onderzoeken is niets gekomen. Alles was volgens de gynaecoloog goed. Na de uitslag van de onderzoeken ben ik opnieuw zwanger geraakt, mijn zoontje is nu 7 weken.

Heb je de onderzoeken inmiddels al gehad? Heb je al uitslag?

Sterkte!

xx

Hoi R1988

blijft inderdaad erg onzeker en spannend nu, of het weer mis gaat bij de volgende poging. Maar de gyn zegt dat we evenveel kans hebben als een willekeurig ander stel, nu de uitslagen goed waren.

Er is geen cyclus gevolgd, dat heeft ook niet zoveel zin denk ik als de conceptie gewoon normaal plaatsvindt?

Hi R1988,

Een goede vriendin van ons heeft na 5 miskramen achter elkaar binnen 2 jaar ook bloedonderzoek, chromosomen onderzoek en echo gehad. Kwam niets uit. Het laatste wat ze nog konden doen, was een bloedtest/ hormonentest en echo op het moment van een miskraam. Ze kunnen dan zien, wat er in je lichaam gebeurt ten tijden van de miskraam. Het vervelende is dat je dan eigenlijk puur zwanger wordt om een miskraam te krijgen, zodat ze de onderzoeken kunnen doen. Daarnaast moet je op het moment van de miskraam in het ziekenhuis zijn. Dat weet je natuurlijk niet, dus wordt je voor een aantal weken (zolang je wacht op de miskraam) opgenomen.

Onze vriendin kon dat niet aan psychisch en ze hebben toen het hele idee van een kindje even op een laag pitje gezet. Echter na een paar maanden was ze weer zwanger (eigenlijk dus een ongelukje). Hun gezonde zoontje is inmiddels 6 jaar (die zwangerschap is helemaal goed gegaan) en er is ook een dochtertje van 2 jaar (ook in 1 keer zonder miskramen goed gegaan).

Ze hebben dat nare onderzoek gelukkig dus nooit hoeven doen en hebben 2 gezonde kindjes!

Liefs Anna

Hi mensen, 

ik heb 4 miskramen achter elkaar gehad en 2 curretages ... ik dacht dat ik geen kinderen kon krijgen omdat ik steeds weer een miskraam kreeg, we hebben toen een tip gekregen van iemand om naar een chiropractor te gaan omdat mijn rug misschien wel schreef stond .. ben er heen gegaan en deze meneer zei gelijk dat het lag aan mijn rug .. hij heeft mij toen geholpen . Was kort daarna weer zwanger en het ging eindelijk goed.. gezond zoontje gekregen.. heb nu inmiddels 3 kinderen en geen een keer een miskraam gehad tussendoor.. voor de vrouwen die meerdere miskramen hebben gehad , neem alsjeblieft een bezoekje aan de chiropractor!!! Hoop dat jullie hier iets aan hebben 

Terug
Bovenaan