Ik ben op zoek naar vrouwen die ook meerdere terugplaatsingen hebben gehad in een ICSI traject. Ik ben voornamelijk benieuwd naar de methodes die jullie ziekenhuizen handhaven, want dat kan nogal verschillen heb ik begrepen. Ikzelf ben in december gestart en heb nu 3 terugplaatsingen gehad. 1 verse terugplaatsing waarna ik utrogestan heb gebruikt, zwanger van geraakt maar helaas met 6 weken verloren. Mijn tweede terugplaatsing vond in een natuurlijke cyclus plaats zonder hormonen. Ik mocht met ovulatietesten mijn eisprong bijhouden en doorgeven en aan de hand daarvan heb ik een terugplaatsing gehad. Deze heeft niet gepakt. Nu de laatste heb ik een terugplaatsing gehad in een kunstmatige cyclus. Ik heb progynova geslikt en later ook utrogestan er bij gebruikt maar op veel bijwerkingen na, geen succesvolle plakker. Een vriendin raadde me aan het ziekenhuis te vragen om het toch weer een keer zonder hormonen te doen maar dmv echo’s om de eisprong te monitoren en een ovitrelle spuit te zetten. Maar ik weet niet of mijn ziekenhuis (het AMC) dit wil doen. Ik ben benieuwd naar andere verhalen van vrouwen in hetzelfde schuitje.<br />