Meerdere tp in ICSI traject

Ik ben op zoek naar vrouwen die ook meerdere terugplaatsingen hebben gehad in een ICSI traject. Ik ben voornamelijk benieuwd naar de methodes die jullie ziekenhuizen handhaven, want dat kan nogal verschillen heb ik begrepen. Ikzelf ben in december gestart en heb nu 3 terugplaatsingen gehad. 1 verse terugplaatsing waarna ik utrogestan heb gebruikt, zwanger van geraakt maar helaas met 6 weken verloren. Mijn tweede terugplaatsing vond in een natuurlijke cyclus plaats zonder hormonen. Ik mocht met ovulatietesten mijn eisprong bijhouden en doorgeven en aan de hand daarvan heb ik een terugplaatsing gehad. Deze heeft niet gepakt. Nu de laatste heb ik een terugplaatsing gehad in een kunstmatige cyclus. Ik heb progynova geslikt en later ook utrogestan er bij gebruikt maar op veel bijwerkingen na, geen succesvolle plakker. Een vriendin raadde me aan het ziekenhuis te vragen om het toch weer een keer zonder hormonen te doen maar dmv echo’s om de eisprong te monitoren en een ovitrelle spuit te zetten. Maar ik weet niet of mijn ziekenhuis (het AMC) dit wil doen. Ik ben benieuwd naar andere verhalen van vrouwen in hetzelfde schuitje.<br />

Hoi
Bij ons eerste kindje heb ik ook 5 tp gehad met behulp van progynoa en utrogestan. (Het GEEP schema heeft ervoor gezorgd dat ik zwanger geworden ben) 
Ook wel echt heel veel en van alles gedaan. Ovitrelle gespoten en in natuurlijke cyclus. Vraag mij wel af of het handig is om te wisselen. Het is ook gewoon heel rot maar soms duurt het een tijdje voor dat het raak is. Nu opnieuw begonnen met hetzelfde schema. Gelukkig een aantal cryo's liggen. Ben benieuwd wanneer en of het raak gaat zijn. Ik ben tevreden met ETZ.
Zelf ook bij de eerste poging enorm veel gedaan. Sporten, mentaal aan de slag, speciale voeding, supplementen, geen make up,deo of parfum gebruiken waar allerlei chemische rotzooi in zit wat je hormoonhuishouding kan beinvloeden, accupunctuur gedaan en nog wat alternatieve geneeswijze om de pogingen zoveel mogelijk hopelijk op een positieve manier te laten resulteren. Had er een goed gevoel bij en er zijn veel interessante theorieen.

Bij mij was terugplaatsing nummer 6 raak. Twee keer een verse, een keer in eigen cyclus en de overigen met progynova, waaronder de plakker.

Luister naar de artsen in plaats van de mensen om je heen. Ik heb ook veel goedbedoelde adviezen gehad maar die mensen weten alleen wat ze ook weer om zich heen hebben gehoord. Dingen als ‘ga naar België want die en die raakte daar ook zwanger’ kwamen op een gegeven moment mijn neus uit.
De dobbelsteen moet gewoon een keer de goede kant opvallen als de cryo’s verder in orde zijn.

Ik heb 2 icsi pogingen achter de rug
1e icsi verse tp met utro zwanger helaas slechte nipt en met 18 weken bevallen van onze dochter.
2e icisi verse tp met utro zag toen een schaduwlijntje langzaam oplopen maar werd toen toch ongesteld.
2e icsi eerste cryo tp natuurlijke cyclus zonder enige medicatie. Na dag 4/5 roze verlies dag niets daarna heel lang bruinverlies wat steeds kwam en weer minder werd en toen ineens wat later mn menstruatie.
Heb daarna overleg gehad om het te hebben over onze volgende en voor nu laatste cryo in de vriezer. Ik voelde me met de natuurlijke cyclus erg onzeker over de ovulatie testen en moest toen ook een paar keer langs komen voor een extra controle echo omdat het wat langer duurde als de artsen verwachtte. Daardoor nu in overleg met de arts gekomen tot een natuurlijke cyclus in combinatie met wat extra ondersteuning na de tp (weet alleen even niet meer welke medicatie ze voorstelde) en is de keuze bij mij neergelegd of ik dan ook nog voor de zekerheid een triggershot wil of niet van ovitrelle. Nu aan het wachten tot ik in mn eisprong heb en ongesteld word om mij weer te kunnen aanmelden voor die cryo tp.

Ik zou gewoon je twijfels uitspreken bespreken welke opties er allemaal zijn. Dan kiezen waar je je het prettigste bij voelt.

Terug
Bovenaan