Meerijdstoeltje voor achter Joolz Day3

<p>Goedemorgen,</p><p>Ik had heel de week al het vermoeden, maar na een positieve test gisteren weten we het zeker. Er komt een tweede kleintje aan! <br /><br /></p><p>We zijn al ouders van een lief en vrolijk mannetje van 9 maanden. We hadden al snel de keuze gemaakt om het te laten komen zoals het komt. We zijn dolblij en gezegend met het feit dat het zo snel is.</p><p> </p><p>Nu hebben wij voor onze eerste de Joolz Day3 gekocht met het idee, ach die tweede daar willen we pas over een paar jaar aan denken. Alleen zijn we sinds we ouders zijn geworden over een heleboel dingen anders gaan denken, herkenbaar?  <br /><br /></p><p>Nu kan van de Day3 geen duokinderwagen gemaakt worden, maar we willen eigenlijk ook geen andere kopen. We hebben onlangs een recaro buggy gekocht voor erbij, met het idee deze over een tijdje als de kleine man goed zelfstandig kan zitten te gaan gebruiken. Ik heb onze zoon ook heel veel gedragen in de draagdoek, dus verwacht niet meteen een probleem met het feit dat we geen duowagen hebben. <br /><br /></p><p>Bij Joolz is er alleen een meerijdplankje beschikbaar voor deze kinderwagen. Heeft iemand ervaring met een stoeltje voor achter dit model? Eventueel van een ander merk? <br /><br />Ik ben er een beetje vroeg bij, maar het enthousiasme en blijdschap heeft momenteel de overhand! <br /><br /></p><p>Ik krijg graag tips/adviezen hoe jullie hiermee omgegaan zijn! <br /><br /></p><p>Liefs</p>

Gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik ben ook zwanger van de tweede (heb al een zoontje van net 2). Ik was naar deze aan t kijken voor mijn joolz geo2
https://babyplus.nl/product/eve-kids-kid-sit/?attribute_pa_kleur=grey-black&gclid=EAIaIQobChMI_bvu45Ok6gIVBaQYCh0qzAu4EAQYAyABEgJiNvD_BwE
nog geen ervaring dus, maar leek mij wel handig. Ook omdat t zitje er af kan en je dus stoeltje en plankje ineen hebt. 

Dat is inderdaad een goede optie. Ik ben nog een beetje verder gaan googlen en zag ook de carbebe roller plus en cozy B rider. Ben benieuwd of iemand daar ook ervaring mee heeft?
Ik twijfel over de kidsit, omdat hij dan pas anderhalf is. Het is een gevoel, maar het lijkt me fijner om hem toch vast te kunnen zetten. Zeker gezien het feit, dat deze oplossing vooral gebruikt wordt als ik alleen ben. Als we een dagje weg gaan, kan de buggy mee.
Als ik het goed heb, kun jij toch van de geo2 een duowagen maken? Of lijkt je dat niet praktisch?

Klopt dat zou bij mijn wagen kunnen maar de oudste is dan al 2 en 4 maanden en hij wil nu eigenlijk al niet meer in de wagen. En ik ga de baby idd ook veel in de draagdoek meenemen.

Mijn dochters schelen 22 maanden met elkaar. Wij hebben ook een joolz en het plankje erbij gekocht. Dat ging prima en ik heb ook nooit een duowagen gemist. Ondertussen is de jongste alweer 11 maanden. Het plankje hebben we eigenlijk maar kort gebruikt, de eerste 6 maanden.. daarna wilde onze dreumes/peuter er al niet meer op en nu gaat ze heerlijk mee op de loopfiets.
Wat het stoeltje betreft, een vriendin van mij had een stoeltje achter haar joolz, maar daardoor werd de wagen echt super lang en je kan er dan écht niet meer normaal achter lopen, dat is echt een groot nadeel. Ik ben blij dat wij gekozen hebben voor het de plankje, daar kun je nog wel normaal achter lopen.
Maar jouw leeftijdsverschil is nog een stuk minder dan tussen mijn dochters, dus ik snap je probleem. Misschien is een zitje van JustSit iets? Dat hebben wij ook serieus overwogen, lijkt me ook een fijne oplossing en dan kun je nog gewoon achter je wagen lopen!

Mijn dochters schelen 22 maanden met elkaar. Wij hebben ook een joolz en het plankje erbij gekocht. Dat ging prima en ik heb ook nooit een duowagen gemist. Ondertussen is de jongste alweer 11 maanden. Het plankje hebben we eigenlijk maar kort gebruikt, de eerste 6 maanden.. daarna wilde onze dreumes/peuter er al niet meer op en nu gaat ze heerlijk mee op de loopfiets.
Wat het stoeltje betreft, een vriendin van mij had een stoeltje achter haar joolz, maar daardoor werd de wagen echt super lang en je kan er dan écht niet meer normaal achter lopen, dat is echt een groot nadeel. Ik ben blij dat wij gekozen hebben voor het de plankje, daar kun je nog wel normaal achter lopen.
Maar jouw leeftijdsverschil is nog een stuk minder dan tussen mijn dochters, dus ik snap je probleem. Misschien is een zitje van JustSit iets? Dat hebben wij ook serieus overwogen, lijkt me ook een fijne oplossing en dan kun je nog gewoon achter je wagen lopen!

[quote quote=10335878]Klopt dat zou bij mijn wagen kunnen maar de oudste is dan al 2 en 4 maanden en hij wil nu eigenlijk al niet meer in de wagen. En ik ga de baby idd ook veel in de draagdoek meenemen.[/quote]
Begrijpelijk! Als ik het goed heb, begin je (bijna) aan je laatste trimester en laatste loodjes! Heel veel succes nog en geniet ervan!

@CvB, bedankt voor je advies! Ik had inderdaad gelezen dat met het stoeltje mensen naast de kinderwagen moesten lopen, omdat het te lang wordt. Dat lijkt mij persoonlijk minder fijn lopen. 

Ik wacht het denk ik nog even af. Ik ga sowieso de kinderwagen na de geboorte ombouwen naar de wieg. En dan kijk ik naar hoever m'n zoontje is qua ontwikkeling. De justsit kende ik niet, maar dat lijkt me zeker een goede optie als hij nog niet goed zelfstandig kan staan of blijft staan. Anders wordt het gewoon het meerijplakje van Joolz of hij in de buggy en de baby in de draagzak.
Het is ook wel een beetje een luxeprobleem, maar ik vind het leuk om er al mee bezig te zijn. ? Zeker aangezien m'n omgeving nog niet op de hoogte is.

Terug
Bovenaan