Meerling zwangerschap in aanleg/miskraam

Hoi iedereen,

Vandaag hebben wij de eerste echo gehad (rond 8 weken).
Nu is op de echo te zien dat er in aanleg 3 kindjes waren, een drieling dus !

Bij slechts 1 is er een hartje die klopt. 1 kindje heeft het waarschijnlijk net niet gered, was wel gegroeid tot 6/7 weken maar geen hartactiviteit zichtbaar. Bij het derde kindje was het vruchtje wss nog eerder afgestorven.

Het is een spontane meerling zwangerschap geweest, in die zin dat we niet in een vruchtbaarheidsbehandeling zitten of hebben gezeten. Blijkbaar komt het dan vaker voor en is een spontane vrij zeldzaam.

Mijn vraag is of jullie hier toevallig ervaring mee hebben? Zijn er dingen die ik kan verwachten qua klachten of complicaties voor het kindje die het wel gered heeft ?
 
Onze zoon was een van een tweeling. Vruchtje was bij aanleg al niet goed en is door mijn lichaam weggewerkt. Geen enkele complicatie van ondervonden. Ook gewoon heerlijk thuis bevallen en nu een blakend gezonde zoon van inmiddels 6 maanden. Succes met de zwangerschap!
 
Je bent welkom op de FB pagina van Tweelingengeltjes. We zijn allemaal ouders die 1 of meerdere kindjes van een meerling (ook mensen met drieling dus) verloren zijn. Je kunt evt je hart luchten en ervaringen delen. Wij zijn onze jongens pas later in de zwangerschap spontaan verloren, dus ik kan je verder niet helpen
 
Dank jullie wel voor de reacties

@mamavan2schatten, fijn om te horen, ook dat het een kerngezond mannetje is! Genieten

@BenB dank voor je tip. Wat intens verdrietig. Dat is idd wel anders dan zo vroeg in de zwangerschap! Sterkte
 
Hier ook zo. Mijn dochter is eigenlijk ook een van een tweeling. De eerste echo was goed en de tweede helaas niet meer.

Verder geen complicaties gehad. Na de bevalling wel even gecheckt of echt alles ‘schoon’ was.
 
Wij hadden bij de 1e echo ook 3 vruchtzakken.. 1 zichtbaar vruchtje en 1 te klein vruchtje. Mogelijk rond de 5 weken afgestorven. 3e vruchtzakje heeft wss maar heel kort gevuld gezeten.

Ons meisje is nu een gezonde dreumes van bijna 2 jaar. Ze heeft er niks aan over gehouden
 
Terug
Bovenaan