Meermaals Licht Bloedverlies 6 Weken Zwanger

<p>Vorige week woensdag heb ik in de ochtend roze verlies gehad met daarna licht helder rood bloedverlies. De angst voor een miskraam was groot en daarom op aanraden van de huisarts op de spoedafdeling een inwendige echo laten maken. Op dat ogenblik was ik net 6 weken zwanger. Alles zag er goed uit op de echo. Om het hartje te horen kloppen was het net nog wat te vroeg. De gynaecoloog  stelde me gerust dat zolang ik geen buikkrampen of meer bloedverlies had dan tijdens mijn ongesteldheid, ik me niet al te veel zorgen moest maken. </p><p>Enkele dagen na de echo (zaterdag morgen) deed het zelfde scenario zich voor. Na 2 uurtjes was zowel het lichte bloedverlies als het roze verlies voorbij. </p><p>Nu ben ik vandaag (maandagochtend) weer opgestaan met roze verlies. Gelukkig ditmaal geen helder bloedverlies. Ondanks het feit dat de gynaecoloog me gerust had gesteld blijft de angst toch groot. </p><p>Zijn er nog vrouwen die dit hebben meegemaakt maar waarbij de zwangerschap verder goed is verlopen ? </p><p>Groetjes </p>
 
Heel herkenbaar. Mijn eerste zwangerschap liep uit op een miskraam. Mijn 2e kreeg ik rond 6,5 week last van spontane bloedingen. Soms licht roze afscheiding maar meestal Wel veel meer dan je beschijft (echt plasje bloed). Dat duurde meestal een uur of 2 en daarna was het over. Wij waren toen op rondreis. Bij terug komst gelijk bij de gynaecoloog langs geweest maar alles zag er prima uit.
Bij mij kwam het waarschijnlijk door dat je daar beneden en van binnen erg goed doorbloed bent. Al die aderen moeten die bloedtoevoer opvangen. Bij mij knapte er dus regelmatig een adertje. Bijvoorbeeld als ik ging zwemmen (warm/koud) iets optilde, snel omdraaide. Echt de kleinste dingen. En de ene keer wel en de andere keer niet.
Ik was natuurlijk erg gefocust op weer een miskraam. Zag de bui al helemaal hangen. Maar het was echt onschuldig.
 
Nu achteraf zie ik wel het verschil. Met de miskraam begon het met bruine afscheiding die soms stopte maar steeds heftiger terug kwam. Het duurde ongeveer 3 dagen en toen zettte de miskraam door. Nouja dat kan echt niet missen als je een miskraam hebt.
Ik denk dat in jouw geval het laatste is!
Succes 
 
Dankjewel om je ervaring te delen. Ik ben weer wat geruster omdat het bij mij ook telkens stopt en niet veel is.
Bij ons is het de eerste zwangerschap na een jaar proberen dus we duimen dat alles goed blijft gaan.
 
Groetjes 
Julie 
 
Terug
Bovenaan