<p>Ik ben nu voor de tweede keer zwanger en echt veel relaxter dan tijdens de eerste keer, toen kon ik echt obsessief piekeren over vanalles. Dat heb ik nu niet. Tot uitzondering van een enkel momentje. Zoals gisteren. Ik hoop dat jullie me even willen aanhoren met mijn gemiep.</p><p>Ik ga door zwangerschap en Corona nauwelijks “uit”, als in feestje oid. Gisterenavond wel. Het was een soort groot zand-terras met picknicktafels onder een groot zeil met dus aan alle kanten verder open. Iedereen moest met z’n gezelschap blijven zitten ivm maatregelen. Er werd alleen helaas om me heen veel gerookt. Regelmatig dat er wel een pluimpje voorbij kwam en ik dat rook en/of zag. En dat is echt nog n dingetje voor me. Ik ben daar een paar uur geweest met regelmatig ie and die rookte achter mij of aan de tafel ernaast enz. Dus ik heb sowieso wat ingeademd, ook al probeerde ik dat te mijden maar dat ging echt niet. </p><p>Is dit herkenbaar voor iemand dat je je daar zorgen over maakt? Ik stel me wss aan, maar meeroken is het enige onderwerp dat me niet lekker zit. Op een gewoon terras pak ik bv een tafeltje niet langs rokers. Maar dat ging gisteren niet. Ik weet niet hoe snel schade ontstaat bij een foetus. Maak me er een beetje zorgen om, maar durf er niet mee te stappen naar mijn VK. </p>