Meeroken op groot overdekt terras

<p>Ik ben nu voor de tweede keer zwanger en echt veel relaxter dan tijdens de eerste keer, toen kon ik echt obsessief piekeren over vanalles. Dat heb ik nu niet. Tot uitzondering van een enkel momentje. Zoals gisteren. Ik hoop dat jullie me even willen aanhoren met mijn gemiep.</p><p>Ik ga door zwangerschap en Corona nauwelijks “uit”, als in feestje oid. Gisterenavond wel. Het was een soort groot zand-terras met picknicktafels onder een groot zeil met dus aan alle kanten verder open. Iedereen moest met z’n gezelschap blijven zitten ivm maatregelen. Er werd alleen helaas om me heen veel gerookt. Regelmatig dat er wel een pluimpje voorbij kwam en ik dat rook en/of zag. En dat is echt nog n dingetje voor me. Ik ben daar een paar uur geweest met regelmatig ie and die rookte achter mij of aan de tafel ernaast enz. Dus ik heb sowieso wat ingeademd, ook al probeerde ik dat te mijden maar dat ging echt niet. </p><p>Is dit herkenbaar voor iemand dat je je daar zorgen over maakt? Ik stel me wss aan, maar meeroken is het enige onderwerp dat me niet lekker zit. Op een gewoon terras pak ik bv een tafeltje niet langs rokers. Maar dat ging gisteren niet. Ik weet niet hoe snel schade ontstaat bij een foetus. Maak me er een beetje zorgen om, maar durf er niet mee te stappen naar mijn VK. </p>

Zo een keer zal niet veel uitmaken denk ik hoor.. aangezien er vroeger vaak gerookt werd tijdens zwangerschap..
Zou er niet dagelijks in gaan staan maar zou je nu ook geen zorgen gaan maken..
Overal hangt wel iets in de lucht wat schadelijk "kan" zijn..
Ik heb tijdens mijn zwangerschap ook wel eens naast iemand gestaan die aan het roken was en ik heb rontgenstralen opgevangen omdat een collega een foutje maakte.. mijn dochter is gewoon gezond ter wereld gekomen..
Zou het allemaal zo veel mogelijk proberen te beperken maar niet te veel er over in te zitten ?
Lekker genieten. Bij een tweede zwangerschap is dat idd makkelijker dan bij de eerste.. toen kon ik me ook overal druk om maken..

Hoi,

Ik zou me er niet te druk om maken.
Ik zelf werk in de horeca en ontkom er dus niet aan dat ik afentoe en vleugje binnen krijg, probeer er zo veel mogelijk om heen te lopen naar lukt helaas niet altijd. En het is niet dat we gelijk die hele wolken opsnuiven de ?

En voel je je er echt niet lekker bij stap dan gewoon naar je VK toe die zullen dat echt wel snappen en kunnen je misschien beter tot gerust krijgen.

Ik snap je gevoel, dit had ik bij mijn vorige zwangerschap ook. Toen bedacht ik mij dat toen wij geboren moesten worden er onze moeders verteld werden dat ze met mate tijdens de zwangerschap mochten roken (kan je je nu niet meer voorstellen!). Ook rookten veel kraamverzorgsters waar de pasgeboren baby bij was. Daar hebben wij gelukkig niks aan over gehouden. Dat kleine beetje kan geen kwaad.

Nogmaals, ik snap je gevoel, zeker omdat roken tegenwoordig steeds minder gedaan word. Maar ik denk dat je je hier geen zorgen over hoeft te maken ?

Terug
Bovenaan