meeroken tijdens de zwangerschap

Hallo allemaal,

Ik rook zelf niet en nooit gedaan,mijn vriend ook niet.Ik vermijd zoveel mogelijk ruimtes waar gerookt wordt,densondanks word je er toch soms mee geconfonteerd.Op een terras,of in de parkeergarage bij de betaalautomaat.Hoe schadelijk is dit?Ikheb namelijk verschillende keren zo rook binnen gekregen.Ik maak me er best zorgen over.

Hoi,

Nooit een pluimpje rook binnenkrijgen is natuurlijk altijd het beste. Maar soms ontkom je er idd niet aan. Ik heb van de week bij iemand in de keuken gezeten, daar zaten ze met zijn 3en te roken! Verschrikkelijk! Maar echt schadelijk is het niet voor je kindje hoor als je een keer een adem rook binnen krijgt. Je rookt zelf niet en dat zou veel erger zijn. Alhoewel je ook als je tijdens je zwangerschap rookt een gezond kindje kunt krijgen. (verschillende keren in de naaste omgeving meegemaakt). Dus geniet maar gewoon lekker van je zwangerschap en maak je er niet te druk over.

Groetjes Corina

Hoi someone,

Tja, dit houd je niet tegen... Toen roken nog overal mocht gingen zwangeren ook wel eens uit eten neem ik aan. Volgens mij valt het meeroken hoe jij het nu omschrijft wel mee. Als je nou elke dag meerookt dan is het wel schadelijk, maar dit is niet te voorkomen en zo zijn er wel meer dingen die niet zo goed zijn waar je niet om heen kunt.

Ik sluit me aan bij corina, lekker genieten vana je zwangerschap en je niet druk over maken.

groetjes

Dat hele kleine beetje rook dat jij buiten(!!!!) inademt is echt niet zo schadelijk. De uitlaatgassen van auto's die je dagelijks inademt, zeker als je in de stad woont, zijn veeeeel schadelijker. Zolang jij niet rookt en er in jouw huis niet gerookt wordt valt het allemaal best mee.

Hi Someone,

Hoewel roken natuurlijk erg slecht is, denk ik zelf dat het wel mee valt met het meeroken. Hoeveel rook adem je in? En dat wordt dan ook nog eens gefilterd door je longen en dan komt het evt. pas bij je baby.

Ik zou me niet zo'n zorgen maken.

Gr. Tamara.

hallo,

het is niet heel schadelijk, ik ben twee weken geleden bevallen van een gezonde dochter, en ik heb tijdens de hele zwangerschap gerookt.

nog maar lekker genieten dus!!

Nee natuurlijk is dat niet schadelijk zo incidenteel zo weinig rook binnen krijgen!! Dat over die uitlaatgassen klopt inderdaad, als je in een grote stad woont "rook" je 4 sigaretten per dag aan uitlaatgassen.

Terug
Bovenaan