Mees drinkt niet goed

Hallo allemaal,

Ik ben wel bevallen, maar zoek nog even jullie steun. Mees is geboren op 30-12-2010 en wij zijn sinds dinsdag 4 januari thuis.
Maar meteen vanaf het begin drinkt Mees maar matig. Hij mag nu 60 ml dinken, maar komt hooguit tot 50 en dan zijn we al blij.En daar doen we soms wel een uur over. Ik moest gaan kolven om in de gaten te houden wat hij binnenkrijgt. Daarnaast vullen we met met kunstvoeding aan, omdat ik niet genoeg voeding heb. Gisteren is kraamhulp voor het laatst geweest en ik dat vond ik vreselijk. Want ik maak me erge zorgen, hij plast en poept wel voldoende. Temperatuur is aan de lage kant, maar ook wel voldoende. Morgen komt wijkverpleegkundige om hem weer te wegen, en er is al sprake van bezoek kinderarts. Hij woog gisteren 2830. Bij geboorte 2960.
Heeft iemand hier ervaring mee ?, kan het niet gewoon een kleine eter zijn ? Ben ik ook. Maar hij moet natuurlijk wel aankomen. Ben erg onzeker en dat is voor de borstvoeding ook niet goed, en dat is al niet geweldig. Even fijn om mijn hart te luchten. Voor alle dames die nog moeten bevallen, succes en sterkte !

Ik heb er geen verstand van, ik verwacht de eerste nog.. Maar ben wel vrij nuchter!

Ik heb zelf zoiets van, zolang jij en Mees hard jullie best doen, en Mees wel genoeg natte luiers heeft lijkt het mij nog niet zo'n groot probleem...

Blijkbaar krijgt ie genoeg binnen wat hij nodig heeft, anders zou hij niet genoeg luiers hebben. Toch?

Natuurlijk is het iets wat je zeker wel in de gaten moet houden!

Maar goed, wat ik zeg... Ik heb er geen verstand van he! Dit is een beetje wat mijn (nu nog) nuchtere verstand zegt hahaha

Ik ben nog niet zover..maar wilde wel even reageren.
Bij onze jongste hadden we (toen hij wat ouder was) ook problemen gehad met de voeding. Ik gaf ook borstvoeding. Elias die at ook weinig in 1 keer. helemaal precies weet ik het niet, maar meer dan 100cc toen hij 4,5 maand was, was het zeker niet.
Ik ben toen veel gaan kolven om mijn productie op te krikken en ben veel in bed gebleven voor mn rust en heb veel gedronken. Daarnaast gaf ik hem flesje gekolfde melk en legde ik m tussendoor aan.
Was echt hele dagen met voeden bezig, maar het werkte wel!
Mijn advies is naast het kolven Mees nog aan te leggen. en niet eindeloos klungelen met flesjes (elias dronk het eerste kwartier redelijk snel en daarna een stuk minder, dus stopte ik na een kwartier).
Maar je moet er zeker tijd voor hebben en ook de puf..anders misschien toch over op de fles of misschien een lactatiekundige inschakelen.

Ik heb Elias uiteindelijk 1 jaar gevoed en dat ging na die lastige periode perfect!!!

Groetjes Annemiek (mrt. mama!)

Ik ben mischien wel een "ervaren" moeder van intussen drie kids en zwanger van de vierde !!!

Ik wil je zeggen maak je niet te veel zorgen zolang hij nog genoeg natte luiers produceert is er naar mijn idee nix aan de hand hoor !!!

Ik zou morgen advies gaan vragen aan de wijkverpleegkundige en mischien kan die je gerust stellen maar alle baby's vallen af naar de geboorte !!! Hij doet trouwens wel lang over een fles en ik zou een speen proberen met een groter gat erin mischien gaat het dan sneller want hij moet er nu tegenaan gaan zuigen en daar wordt ie ook heel erg moe van .....

Verder wens ik je veel suc6 en vergeet vooral niet te genieten !!!

Ik snap heel goed dat je je zorgen maakt als het om je kindje gaat maar zolang hij indd genoeg natte luiers heeft dan is dat een goed teken.

Wat voor fles gebruik je ?
het kan indd zijn wat Annie zegt he dat de speen van de fles niet goed voor hem is en hij te hard zijn best moet doen.

Als ik je een fles mag aanraden dan raad ik je zeker de Dr. Brown fles aan die is te koop bij de prenatal.

Het kan wat je zelf zegt ook een kleine eter zijn he...als ik mijn jongens neem die vraten me werkelijk arm !
die zaten nutrilon forte voor hongerige baby's en kregen dan een extra schep voeding en ik begon al vroeg met rijstebloem omdat ze om het uur a 1,5 uur kwamen.

Dus ieder kindje is anders he en laat je vooral niks wijs maken door ht CB dat je kindje volgens een boekje moet want dan kan gewoon weg niet want geen 1 kind is het zelfde.

Heel veel succes verder
en geniet indd !

Die Meesjes ook....

Mijn Mees heeft er precies 2 weken over gedaan om op geboortegewicht te komen en toen hij langzamerhand rond dat gewicht kwam te zitten, ging hij veel krachtiger en meer drinken!

Mijn tip: blijf aanleggen! en kolven, zo hou je je productie op pijl!
Stop zo snel mogelijk met flesjes (ik heb ook een tijdje met spuitjes, sondeslangetjes en flesjes gevoed) maar als je bv wilt blijven geven, moet je even doorzetten!
Zoals een andere januari-mama al zei: je bent op den duur een paar dagen alleen maar aan het voeden voor je gevoel maar het loont!!!

Mijn Mees drinkt nu heerlijk aan de borst en groeit (volgens mij) goed, ik weeg hem nu niet meer, ik hou z'n luiers in de gaten en kijk of hij tevreden is!

Ik wil je heel veel sterkte wensen en hou ik je achterhoofd dat een kindje er 4 weken !!!! over mag doen om op geboortegewicht te komen!
En als je twijfelt; ga dan naar een lacatatiekudnige die weten alles van borstvoeding en aanleggen etc.
Ik zou zelf niet zo snel voor dit probleem naar een kinderarts gaan, je hebt sneller de kans dat die aangeven met een flesje door te gaan, terwijl je in mijn ogen echt goed bv zou kunnen geven als je maar genoeg aanlegt!

Sterkte meid,komt helemaal goed met Mees hoor!!!

Liefs sabina

ik heb hier ook geen ervaring mee.
Ik zou ook zeggen, probeer even door te zetten.

ik vind het wel intressant om alle verhalen te lezen. Wie weet heb ik er straks ook wat aan.
Ik hoop voor je dat Mees vlug wat aankomt.

groetjes M

He wat verevelend...
Hier niet echt advies maar idd die lactatiedesk lijkt me een goed plan, ze komt bij mij ook langs. Ik gebruik een madela bv fles en luuk drinkt daar soms uit als de borst te pijnlijk is. Hij doet er soms een half uur over (80ml) maar is er na wel lekker moe en slaapt goed erna. Probeer je niet te druk te maken en geniet van de soms wat lange momenten dat je hem voor jezelf hebt. Sterkte meid!

Terug
Bovenaan